onsdag 30 oktober 2013

Böcker

Bara Charlie blir lite större tänker jag (och marcus såklart hoppas jag) läsa kvälls saga för honom. Det finns ju så många härliga barnböcker, vi har tagit hit av marcus gamla böcker, såndäna klassiker, rödluvan, guldlock såna. Det är såna böcker jag tycker är bra barnböcker, alla böckerna har nån slags budskap och härliga figurer. Många nyare böcker är så konstiga, ingenting jag vill läsa för Charlie, visst om han nu råkar få tag på en sån bok och absolut vill höra den och tycker om den men tänker bara köpa klassiker. Mina absoluta favoriter som jag kommer ihåg från min barndom är Elsa Beskows böcker, kommer speciellt ihåg solägget, petters och lottas jul (fast bocken var lite skrämmande) och hattstugan. Funderar på att köpa av dom till julklapp redan nu, han förstår ju sej ennu inte på presenter endå så då gör det ju inget att dom inte kan komma till användning ennu.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar