onsdag 23 november 2016

lunchtime!

En av dagens höjdpunkter som endå är de svåraste målet för mej. Alissa ligger och sover, jag sku ha tid att städa, plocka, förbereda middagen jaa vadsomhälst men en stor del av den tiden går åt till lunch. Å andra sidan är de ju så otroligt skönt och lugnt att få sitta för sej själv och äta lunch i lugn och ro FRAMFÖR TVN!

En vanlig lunch för mej är 1. rester från dagens innan 2. sallad med ost, fisk eller skinka 3. omelett med det som hittas i kylskåpet.
Mina luncher är alltså lite ihopplock vad som smakar och finns.

Som ja sa är det den måltiden jag har svårast med endå, fast jag känner att jag både behöver den och tycker den är god och ibland blir den imellan och jag tar ett mellanmål på typ ettpar kokta ägg iställe, bättre än ingenting förståss men alldeles för lite och det ger ju tillbax sen. Har fått lära mej att inte vara rädd för att äta mycke under huvumålen, sålänge de e mycky av bra saker med rätt sorts energi och näring. Huvumålen är dom som ger mättnad längs med hela dagen och mellanmålen är bara dedär lilla extrabrännsle som håller igång förbränningen.

Dagens lunch, andra gången denhär veckan redan men är lite av en periodare :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar