fredag 18 november 2016

förändring i vardagen


Som sakt har jag lite förändringar i kikaren, imorgon ska jag nämligen börja jobba! har funderat att jag borde verkligen ta nån arbetstur för att få lite mer i kassan då de verkligen varit och är tight. Sådär självklart tänkte jag ju någo veckoslut på mitt vanliga jobb, men då far där ett helt veckoslut och jag som så njuter av våra lediga veckoslut med familjen. Nå, så dök de upp på fananammas facebook, dom behöver nån som städar deras utrymmen, funderade ettpar dagar och frågade vad det går ut på och det dom tänkt att dom vill ha var exakt det jag hade tänkt att skulle passa mej. Dessutom trivs jag ju bra där med dom annars också så några extra timmar i veckan blir ju bra!

Vi börjar prova med 3 gånger i veckan två timmar per gång, tanken är att jag först tränar, så ger lunch och nattar alissa och så kan jag jobba medan hon ligger nerbäddad i vagnen. Perfekt! Hennes dagsvila dom dagarna jag tränar blir ofta hemvägen + en stund i bilen när vi kommit hem så att nu kunna använda sovtiden till nånting vettigare och att hon får en ordentlig lång vila vinner vi båda på. Känns att dehär blir riktigt bra! På dehär viset lyckas jag tjäna in min och barnens jomppor och bensinen sådär på ett ungefär och det gör ju redan mycke för det går ju åt en hel del till dedär!

Imorgon är mitt första pass, blir riktigt lugnt för min del dessutom för marcus och barnen tänkte bli hemma så behöver bara tänka på mej själv och mitt först tränande och sen städande och efter det kan jag ennu i lugn och ro veckohandla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar