måndag 14 november 2016

annars då?

Sitter just nu med en varm kopp protein "minttu"kakao, mums! Har persic nattat barnen och varit i en skön dusch, smort in mej själv och nu är det bara nervarvning inför natten som gäller.

Som vanligt var vi på jomppa på förmiddagen och på vägen dit var vi med om en riktigt obehaglig händelse, hann redan tänka att nu va de slut för både mej och barnen och väl framme på jomppan kändes det somatt benen håller int och händerna bara skaka. På sista vägsnutten före naturbrukskolan kom det en mjölkbil imot, vägen är ganska smal och idag var den väldigt isig, iallafall, jag kommer i innerkurva och imot kommer mjölkbilen, blir väl lite skrämd då den tar upp så stor del av vägen och trycker lätt på bromsen vilket slutar i att bilen bara glider rakt framåt, försökte svänga tillbaka till min fil sådär ganska rejält vilket innebar att nån meter före det sku ha smällt fick vi fäste och for ner via diket som som tur var såpass grunt att vi kom oskadda upp igen. men känslan när bilen bara glider mot den stora mjölkbilen och tankarna far i huvet. Livet kan förändras så lätt.

Nu skall jag iallafall försöka glömma dendär händelsen och vara extra försiktig i fortsättningen när det är halt! Fast jag nog tycker att jag kör försiktigt, allt kan man ju heller int förutse.

Angående träningarna känns det nu riktigt bra också, efter att jag släppte alla krav och mål kan jag nu gå på ett pass med bara endast det målet att på just den träningen nu och här ta i så mycky jag bara orkar, endast för dendär känslan efteråts skull. Bestämde mej också att nu är det slut med fjantterier med 10kg kettlebellen, från och med nu är det 12 som gäller, samtidigt passade jag på att öka marcus, det att jag skulle använda större tyngd än han kan ju bara int vara acceptabelt lixom! :D 12an gick ju helt lika bra som 10an dessutom tyckte jag, idag fick jag byta till 10an när vi gjorde bröstmuskelövning och sen tappade jag bort mej och det blev typ ingenting gjort.. men men.. shit happens.

Har faktist en ganska skön känsla i kroppen, trött av såndän passlig träningsvärk och det känns somatt sängen snart ska bli skön. I lördags anmälde jag mitt intresse till en grej som kommer endra en del på vardagen och idag fick jag mail om att jag blivit vald. Känner en såndän iver i kroppen, att dehär kommer nog bli bra lixom! Mer om det på torsdag kväll då allt är mer spikat och klart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar