fredag 18 november 2016

Julfestkläder

December snart och med det julfester, egentligen bara charlies och marcus "firmajulfest".
Har ju nog kläder i skåpet så jag sku ha klarat mej men tänkte att nu vill man ju känna sej fin så en ny outfit som går till båda julfesterna och i fortsättningen också både till vardag och fest beroende på stylingen måst jag få unna mej! Speciellt då dom hade -30% på kappahl ;)

Såhär blev det! näämen såhär blir väl hälften av bilderna :D

 Men såhär blev det, hade tänkt mej fejkläderbyxor och en röd lösare lite festligare tröja till, kanske med lite spetsdetaljer. Dethär fanns i butiken men domdär fejkläderbyxorna alltså svetten rann redan i pukukoppin! Andades noll! Hittde just en sån röd tröja också men den satt konstigt vid brösten och fick mej att se ut som en tunna, dessutom känner jag int mer att rött är helt jag, jag som älskat rött men nu är jag inne i en grön och blå period.

Byxorna jag tillslut valde såldes också som fejkläderbyxor men deras yta är lixom mer vaxig och inte sådär plastig så dom andas, kvaliten kändes också såå mycky bättre och passformen var exakt så dehär var helt klart det rätta valet, domhär vet jag också att jag kommer använda mycky till vardags. Byxorna har snygga detaljer som dragskedjor uppe som fickor och nere vid bunten.

Tröjan är i ett tyg som landar väldigt snyggt på kroppen, den är grön som på andra bilden fast den blev blå här på bilden :D  Lika som byxona har den snygga detaljer i silver dragsked så de passar bra ihop.

Tänker mej att jag på dagisjulfesten kör på ganska simpelt bara dehär för att int IGEN känna mej överklädd. Till marcus julfest däremot blir det nog klackar och smycken modell lite större i silver. Håret är jag lite osäker på men kanske uppsatt på någo snyggt sätt :)

Jag är faktist riktigt nöjd med mina köp! Roligt då ma hittar nånting som man känner att dehär är jag och dehär kommer bli använt fler än en gång! Börjar ju faktist ha några såna outfits i skåpet nu. Är nog ganska förvånad över att jag hittade så bra, speciellt med tanke på två trötta barn som var med, två gånger mellan provningarna fick vi springa med charlie på vessan och alissa har nån slags klaustrofobi så hon gallskriker i panik då jag stänger dörren till t.ex. en trång allmän vessa eller omklädningsrumsdörren då, kan en ettåring ha klaustrofobi?

Dehär med att prova kläder är så konstigt nuförtiden, Från att förut typ börjat från botten på klädhögaran och tagit den största storleken och hoppats på att den går på börjar jag nu från andra ändan, att kunna utgå från storlek s eller m, känns super och de blir så roligt då kläderna faktist sitter och man kan prova att är nu denhär eller denhär storleken bättre inte bara jag får just och just på 44an så får väl ta den då storlekarna slutar där, Idag blev det st 38, tröjan satt precis och byxorna sku jag gärna ha provat en mindre då dom är vääldigt stretchiga men det fanns inte 36 utan nästa var 34 och det skulle nog ha blivit trångt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar