måndag 28 november 2016

alissa i charlies rum och charlie till humlorna

Mitt i lillajulsstädningen fick jag för mej att flytta alissa till charlies rum, nu är de minsann dags att få lite eget utrymme på nätterna! Jag trivs bra med att samsova och tycker der är så skpnt när en liten kommer krypandes och lägger sej under täcket nära nära brevi men int får man ju dendär djupa sömnen hur mysigt det än är.

Jag var förberedd att få springa en gång i timmer då hon på senaste tiden nog så ofta velat byta sovplats från egen säng tilö breve mej, vi har alltså haft hennes säng brevi vår så hon själv kan rulla över, till min stora förvåning har hon sovit helt otroligt bra! 2/3 nätter 11 timmar i sträck och en natt vainade hon en gång då jag var och gav tutten och paija lite så h8n somna pånytt. HELT OTROLIGT!

Trångt är det ju men rummet används ju nästan bara som sovrum så de gör int så mycky, dom har ju de lite extra mysigt då bara. 😊

En till förändeing som kom lite sådär pang på idag var att efter jul kommer charlie byta dagis, från lilla dagis till stora dagis alltså. Själv är han ivrig över att få träffa dom kompisar han från förut känner som går där och nöjd över att vara en stor pojke men mor hanns blev lite orolig, visst ha jag ju veta att de är på kommande och nu då gruppen blir full är dom ju tvugna att flytta dom älsta, min oro är väl det att han har haft det så bra, han trivs så bra med personalen och dom har alltså varit 4 personal på ca.10 barn alltså lyx! På nya är dom ca.40 barn i två grupper, tror jag, jag känner två av tanterna på hans nya avdelning och vet att de blir nog bra, han kommer ha trygga vuxna där också och egentligen har jag ingenting att vara orolig över men endå känns de lite som en klump i magen, kanske föratt min lilla blivit så stor att han är ett stort barn på dagis? Marcus menade att det säkert är roligt för charlie med äldre kompisar och att få flre kompisar att ha riktiga lekar med och der är nog sant, mer utbyte har han av lite äldre än 1-2 åringarna på lilladagis. Dehär kommer betyda att efter jul får vi en ordentlig utvecklinsfas, han kommer se vad d8m större gör och snart gör han lika, både på gott och ont 😁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar