måndag 10 februari 2014

nya smaker, födelsedagsfirande och "dålig" musik.

Sitter just nu och dricker te, smaskar på mina födelsedagschokon och njuter av födelsedagstulpanerna jag fick av famo och fafa idag. Ett till täcken på ålderdom, en bukett blommor är i topp av önskelistan... Idag var vi och firade famos bror som också fyller år denhär veckan, han bor på ett boende för pensionerade utvecklingsstörda, kom fram till att utvecklingsstörda är nog nånting jag skulle kunna jobba med, det känns så hemtrevligt när man kommer in till såndärna platser och man vet lixom inte riktigt vad som kommer hända, alla möter en med ett leende och hälsar och frågar vad heter du då. Så öppet och godhjärtat på samma gång som man vet att skulle man jobba med det och komma in på djupet och i vardagen skulle det finnas många utmaningar.

Såhär ser det iallafall ut framför mej nu, pojken sover sött och jag kan koppla av lite (medans jag bykar och har diskmaskinen igång, borde ennu få en maskin på ikväll bara denhär är färdig, av båda sorter... det tråkigaste som finns, kanske det inte blir någo till maskiner..)

Igår böt vi grötsort, härtills har det varit banangröten som gäller men tänkte prova på lite annat, måste ju såsmåningom få in lite olika sorters grejer i hans kost. Nu provar vi på havregrynsgröt, första reaktionen från mej när jag värmde den var att dehär sku jag ju faktist kunna smaka på, de doftar ju faktist gröt! Banangröten luktar så suspekt att jag inte vågat smaka själv men charlie tycker ju om den så.. Först provade jag att ge bara denhär gröten och den gick ner precis på samma sätt som banangröten, tänkte endå att vi ska provsmaka på lite päron också, det var inte riktigt gott direkt men idag redan var det bättre, tänkte att den går iallafall ner för den är ju söt men tydligen var den neutrala gröten endå bättre, tänker nog lägga bara som en klick sylt dendär päronpureen på gröten så det inte smakar så tråkigt men det är ju bara bra att få lite nya smaker in.

Domhär var på provsmak alltså. Kommer nog i fortsättningen ge av domhär neutrala gröterna, man vill ju inte ge sånt som redan luktar så att man själv inte vågar smaka.

Sådär annars så fick marcus idag hem raubtiers nya skiva som han hade förhandbeställt riktigt lp och allt av. Dehär är ett sånhärnt band som jag allti suckar över att är så dåligt men så hittar jag mej själv lyssnande ibland... Som just nu.. suck...

Inte den nya skivan men har för mej att det finns en sånhärn tröja i marcus klädskåp.

Ennu en fundering har jag, jag är ju lite nyfiken... speciellt när det gäller presenter och överraskningar.. sejer bara, ska nån nån gång årdna nån överraskning åt mej får man absolut inte ge den minsta lilla ledtråd för då blir jag så nyfiken att jag med alla medel luskar ut ledtråd efter ledtråd. Marcus har väl lärt sej varge år bättre och bättre och iår trodde jag faktist att han inte ens funderat på nån present ennu och undrade om han inte skulle kunna köpa ett nytt 10 gångerskort till mariebad åt mej eftersom jag endå behöver köpa ett nytt, de kund han int, allts har han redan köpt nånting, genast började mitt söka ledtrådar sinne sätta igång, kom ihåg att jag på söndag städat undan en liten sportia plastpåse, sen kom jag på att marcus undrat om inte han kan ta me charlie och gå en sväng till sportia så jag kan gå i lugn och ro i kappahl. Så frågade varifrån den lilla påsen jag hittat kom ifrån, de visste han inte, fick börja fundera över vad man kan köpa därifrån som är så litet och som jag kan tänkas villa ha. Kom på att jag på onsdag i smhallen funderat på att en vattentät mp3 seplare skulle vara bra att ha, men minns inte om jag sen sa det till honom. Frågade iallafall om det är en sån han har köpt och han svarade "finns det såna å?"... somom han inte skulle veta... Men han vet ju hurdan jag är så svaret kan betyda vadsomhälst. Har endå bestämt mej att det är en sån, eller så en pulsklocka, för en sån har han själv länge villa ha så han kanske tänker att då kan han låna den :D Nu sitter jag och funderar var jag skulle kunna hitta dehär lilla mystiska paketet, känner jag honom rätt har han det i bilen typ i nån verktygslåda som jag alldrig går i och så han dessutom alltid är på plats då jag är i nerheten av den... De är hämskt att vara såhär nyfiken! Ett år fick jag ettpar öhängen ingömda i ett geishapaket föratt inte kunna luska ut vad det är, så han känner absolut till hur jag är! :D

Så finns det ENNU en sak jag faktist blev riktigt nöjd över idag och som har gjort att jag gått med näsan i vädret hela dagen. Fick på mej ettpar farkkun som jag inte fått på på snart 4 år! Det betyder att jag gått ner ca.2 storlekar i byxor sen såret var i sånt skick att jag kunde ha annat än gravidbyxor eller mjukisar.

Kommer jag ennu ner ettpar storlekar skall jag belöna mej med ettpar i denhär modellen typ, har alltid tyckt det är jättesnyggt!

De blev ett långt inlägg å få orkar säkert läsa hittills men här är iallafall en del av dagens funderingar. Nu får jag bara fundera ut om vi skall orka lägga väckning för att åka på klapp och klang eller inte lägga väckning och vakna i lugn och ro...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar