fredag 21 februari 2014

idag då?

Lite bättre dag idag som tur :) fredagskänsla riktigt. Dehär veckoslutet skall vi inte lämna skeppsvik alls! Bara vara hemma och ta det lugnt och kanske komma lite framåt med köket igen :) vi har nog inte haft 2 helt lediga dagar säkert sen nångong i höstas! På lördag blir det kanske lite bastubad hos grannarna och funderar på att baka nånting gott med, får se vad jag kommer på :)

Såhär fin är Charlie idag i sin nya body mommo/mamma hade med sej, hans röda hår börjar annars vara blont nu så det blir nog en blondin lika som pappsen, ögonen tycker jag har blivit mer klarblåa från att först var dedär babymörkgråa men får se, vi har ju båda mer grönaktiga ögon så det skulle ju vara mer logiskt att dom ändrar till gröna :)

Och en bild på min mummsiga brunch kan man väl kalla det :) mörkt bröd men castello blue och lufttorkad skinka, avocado och te :) mumsselimums!
Har dessutom börjat med matdagbok så jag har lite mer koll på hur ofta och vad jag äter, vikten har helt stannat upp nu på -15,5.. trist, men nu ska den få fart igen, har haft som mål nu -20 till Charlies halvårsdag men får se, börjar bli lite kiirus :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar