måndag 10 februari 2014

Åldersnoja

Födelsedagen närmar sej och åldersnojan bara växer, förstår int varför, 23 år är ju endå så ungt, bästa tiden i livet sejer en del. Men endå känner jag mej så förskräckligt gammal! :D Vet intens varför de känns dåligt att bli äldre, ja har ju äntligen kommit till den åldern så jag har hittat mej själv och trivs med mitt liv och är nöjd och glad på alla sätt.. Kanske föratt många andra i min ålder inte är lika gamla? Kan det vara därför jag känner mej gammal? Föratt jag känner mej mer likasinnad som 10 år äldre personer? Suck och stön.. varför finns det ens åldrar? tänk om ingen visst hur många år det gått och hur tiden far, att allt lixom skulle vara ett långt år. besöket på arken lättade ju heller inte saken precis, att se alla pinnsmala människor som löshår och mejk är det viktigaste i livet för, fast det har nog inte så mycket med ålder att göra, har nog alltid själv iallafall varit sån som bara smetar nånting i ansiktet och fixar håret på 10min. Nu for jag från ämnet igen..
Häromdagen när jag såg på familjen annorlunda sa jag åt marcus lite rädd att dom alla sejer att dom aldri skulle ha trott att dom skall få så många barn att tänk om vi nån dag sitter här med 15 ungar, marcus konstaterade att ska vi hinna med 15 ska vi nog sätta fart för skulle vi få ett barn i året skulle vi väl just hinna med 15, då kände jag mej igen ganska gammal, sen kom tanken, hur hinner folk med så många barn?? Dom är ju gravida eller ammar i sådär 20år i sträck! De måste ju ta någo fruktansvert på kroppen! Nu for jag igen från ämnet.

Får väl bara konstatera att nu är det ju helt roligt att fylla år, att få presenter och bli lite extra ihågkommen men man sku ju int behöva bli gammal och skrynklig för det.. Brösten nuddar ju vid knäna snart också...

Här va jag int alls så gammal, kanske i charlies ålder eller nånting, liknar förresten massor till charlie här, lite tjockare bara :)
Konstigt att man själv varit baby och att mina föräldrar faktist tagit hand om mej som jag nu tar hand om charlie, bytt blöjor, ammat, provat på fast mat, badat, funderat över om det nu borde talkas lite i ljumskarna.. Och sååå konstigt att charlie nångong kommer att vara en stor karl! Svårt att förstå allt det faktist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar