onsdag 12 februari 2014

Liv D raskaana ja rappiolla

Det kommer ett program i tv om en gravid kvinna som röker 20 tobakar till dagen, det gjorde hon med föregående barn också och nu röker dom när flickan sitter brevi och inne dessutom! Börjar ju riktigt må illa! Obehagligt..

Hoppas verkligen att vi skall lyckas få Charlie att förstå att man inte skall börja röka, eftersom han växer upp med föräldrar som inte ens feströker har han ju iallafall bra förebilder på den fronten men man vet ju endå aldrig. Det har jag iallafall bestämt att är vi tillsammans med såna som röker går vi nog nånstans undan då det är dags att röka, eller att vi iallafall inte står mitt i röken, så han förstår att det inte är nånting som är okej att göra. Vill inte ens tänka på om han någon dag kommer hem och luktar tobak, då får han se en arg mamma :D

Hur gör ni andra om nån röker i näheten av era barn? Går ni undan då eller är det jag som är lite pitu?

4 kommentarer:

  1. Jag vill absolut inte ha cigarettrök i närheten av mitt barn, så jag går nog undan en bit. Passiv rökning är ju också farligt / Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. skönt att int jag e den enda då :)

      Radera
  2. Såna i vår omgivning brukar nog nästan själv gå undan för att dom int heller vill att barne ska få den där röken i sig. Men jo, no sku ja också själv gå undan me barnet, tyvärr e de lite svårt att ändå helt slippa undan tobaksrök, man behöver ju bara gå på stan var alla ungdomar röker :(

    Å int e du pitu, de e bra att tänka på de bästa för sina barn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. int ha vi nu egentligen heller hamna ut för de att nån bekant sku ha rökt breve men just på stan så vart man än står så kommer de nån helt breve å röker.. Dom sir väl int att man står där me ett barn eller så tänker dom bara int på de...

      Radera