måndag 1 februari 2016

Blandad kompott

Veckoslutet har än en gång varit ett lugnt skönt familjeveckoslut till största del. 
Fredag var jag helt slut och hade sug på allt, feel it på morgonen blev lite si och så med en pojke som ville ha uppmärksamhet och blev lite besviken direkt som vi kom dit, nå nånting fick jag väl gjort, det mästa med charlie som extravikt eller genom lite intervallspring efter honom.... Efter jomppan smög jag under dagen i mej en hel platta nötchoko, sen baka vi pizza och fastlagsbullar med charlie, fick i mej halva bllan sen mådd ja no så illa, kom iallafall fram till att sockerfritt å mjölfritt e bra! :D

På lördag for marcus på bastukväll till grannarna när charlie somnat och jag och alissa prata i soffan tills hon också slocknade och jag fixade en fruktsallad och knäppte på andra säsongen av orange is the new black, såå bra serie och just nu en såndän koppla bort vardagen grej för mej.  

Söndag blev det lite improvisation, jag helt slut i kroppen och bestämde mej för att vila och hoppa över hockeyn, ja, latheten tog över, försöker att inte hoppa över träningen bara p.g.a. Trötthet, det blir man inte piggare av men kände endå att jag behöver en kväll hemma, ibland får man vara lat, sålänge det inte blir varge vecka! Motstridiga tankar. Iallafall, hade lovat sy en gardin åt grannen så hon kom hit med tyg och ville ta med charlie till stallet så vi kom överens om att charlie åker med dit medan resten av familjen åker och storhandlar och vi fick faktist bra handlat hela veckans mat så nu har vi en bra plan och därmed en stor del av jobbet gjort! :) charlie hade trivats bra med hästarna men vågade sej inte med upp på hästryggen, efteråt var han en stund hos grannarna och hade också ätit där, mängder :D han trivs så bra där, som hemma fast de inte nu i vinter blivit att umgås så mycket, men dom är ju såklart en del i vardagen varge dag när han undrar t.ex. Vem som körde förbi eller sånt. På kvällen när han kom hem grät han över att han inte vill vara hemma utan hos grannarna... Får väl skicka över honom lite oftare! ;) på kvällen blev det soffan framför tv med marcus, var han somnade typ direkt och jag satt och kritiserade viktnedngsprogram, min nya hobby :D men påriktit, som exempel, hur kan en pt seja åt sin kund att nu får du sluta med styrketräningen om du skall komma till ditt viktmål annars kommer muskelmassans vikt i vägen, va? Är de int bara bra om muskelmassan ökar? De är väl en god hälsa dom i programmen vill ha och inte en bra siffra? 

Några lekbilder från fredag kanske. Bumbon är bra då dom leker tillsammans på golvet, väntar nog lite på att alissa lär sej sitta själv så hon kan leka närmare golv för hon är så ivrig att greja med alla saker och charlie är så glad när lillasyster också leker :) när hon ligger är hon lixom mera bara i vägen för charlies lek och då blir det ofta att han gärna lägger sej över henne, ställer sej å stå på henne, duntar huve i golve, sånt snällt....




Förresten! På söndag vann jag min troligen första vinst som jag faktist blev glad av! Jag har en såndän konstig tur att jag vinner nog ofta om jag deltar i nånting men när jag vinner vinner jag kaffepaket, alltid domdär kaffepaketen! Ja dricker ju intens kaffe! Iallafall vann jat ett teknikpass med kroppskontroll, nånting jag funderade på att gå på men tyckte att det ren far tillräckligt med pengar till träningen att 15€ till blir för mycket. Men nu kan jag endå gå på det! Ett pass som vi får hjälp att hitta musklerna och dom rätta teknikerna i rörelser, och som dragarna petar på oss lite extra för att faktist få allt på rätt (om jag förstått rätt) nånting jag på sistone kännt att skulle vara bra, lite hjälp att veta var domdär axlarna verkligen skall vara t.ex. Och mer presision hur högt eller lågt rumpan i plankan skall vara. Troligen blir det nästa lördag! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar