torsdag 18 februari 2016

Vägning

Idag var det dags för vägning. Hade lite dålig känsla då jag for dit men det svängd snabbt med ettpar positiva energiska pt:n som verklig fick mej att känna mej lyckad och duktig :)

Det som had hänt var att viserabla fettet nu är på bättre sidan alltså 5 eller under vilket jag nog blev gladast för!
Vanliga fettprocenten - några minns int helt hur många och orkar int kolla heller.. Kg lika, neråt typ 6-7kg nånting sånt.
Vätsekan upp med en procent = åt bättre hållet.
Muskelmassa hade jag däremot minskat i ett kilo vilket int känns så bra men minns jag rätt och förstod jag rätt beror det på att jag huvudsakligen tänar uthållighet och puls vilket bränner mer än bygger, alltså borde jag få in mer styrka. (Måst nog ennu ikväll mejla och fråga om det men dom sa att någo fel gör ja int eftersom just nu är det i första hand fettprosenten som behöver komma ner)

Uppdate: fick svar om muskelmassan och det var som jag förstod att cardion och uthållighetsträningen inte bygger muskler på det viset men att lägger jag om schemat till våren och får in styrkan ska det nog svänga, dessutom sa hon att det är så lite som det endrat och att muskelmassan kan gå lite upp och ner så det är ingenting jag ska känna som misslyckande och det gör jag nog inte heller, fettprocenten är det just nu jag vill ha ner, sen kan jag mer börja koncentrera mej på att bygga upp.

Som feedback fick jag att jag skall fortsätta på samma sätt, det går i en passlig takt med tanke på mitt mål, en livslång resa, ingenting som går fort och sen kommer tillbax. Att jag nu när ishockey terminen tar slut får in lite mer styrketräning och att det annars också är bra att göra om mitt shema nu till våren så kroppen får en liten chock igen och jag inte fastnar på en bekvämlighetszon, int för att jag tycker att träningarna  blivit för lätta ennu :D annars så tyckte dom att man ser på träningarna att jag vågar ta i och att man ser en stor förändring på min kropp.

Nya bilder är nu tagna och visst ser ju jag också skillnaden :) ber om ursäkt för den sura minen :D


Dagens bilder.


Bilderna från början av december, typ.

Bilden före kom igång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar