måndag 15 februari 2016

Dagens hemmafolk och veckoslutet

Såhär ser vi ut här hemma idag, alissa har på sej sina nya byxor som jag hittade på loppis igår (ska visa resten i nästa inlägg). Charlie på dagis och idag hade jag nog så dåligt samvete att föra dit honom då han på moron sa mamma ja vill nt ti dagis ja vill vara me dej, när vi kom ti dagis sto jag en stund å prata å då sa han hejdå mamma far nu :D så de ble ju roligt sen :)

Skönaste kläderna, en tröja köpt på kappahls herravdelning som är världens mjukaste och harembyxor, mer avslappnat blir de int! :D vilken fashionista! 

Efter att alissa på fredagen börja åla har de gått med fart framåt, nu far hon runt och drar ner saker och undersöker somom hon int sku ha gjort annat! :) sötisen <3

På lördag hade vi bastukväll med hockeylaget, vi var på pommern och hade hyrt konferensrum var vi åt och så bastuna. Jättefint var det där, av nån anledning har jag aldri vari in där men de va faktist imponerande för att vara åland! (Bastuna däremot va små och 2 skillda viket va lite tråkit...) efter badande blev det arken och för mej första gången nyktert nästan till stägning. Vi dansade flera timmar och hade faktist jätteroligt! Så roligt med ett så obrytt gäng, ingen som står timmtal och funderar på nyans av ögonskugga utan mer bara på med allt och ut och inte frågan om att vara rädd för att skämma ut sej eller stå och vicka lite sexigt på rumpan på dansgolvet utan all in :D alla var på gått humör och pigga och glada lixom! :) man hörde under kvällen folk prata om att de är ett damhockeygäng dedär och nån konstig ton hade dom, vet int rikit om de var imponerande eller lite rädsla i deras blickar när dom sa de, visst är de ju lite udda sport för en kvinna men? Jaa, ser endå int så stor skillnad på att sku hockey vara så mycket tuffare då som fotboll t.ex. era åsikter om det? när vi sku hem blev de däremot lite skrämmande, sku köra hem några lagkompisar och när jag flyttar min väska från bakbänken lutar sej en kar över mej in i bilen och sejer strängt att ut ur bilen åt hon som att sej fram i bilen och åt mej att lämna sakena som dom är denhär volvon får man absolut int röra. Lyckades endå slinka mej ut ur dörrhåle och märkt att han är ju helt i nån annan värld, ng och årdentlig såg han ut men helt tom i blicken, förklarade att nu e de så att dehär är min bil men tack för att du har vakta den å ganska snabbt försto han å, va ska man lixom seja??? Vi hadd ju ingen aning om vad han ville! Nåja, slutet gått allting gått, en rolig kväll ar det iallafall.

På söndag kom grannen halv 11 och hämtade med charlie på äventyr igen, dom sku föra hästen till kiropraktorn och sånt, hela dagen for ju där och nångong halv 6 tiden kom dom tibax, då hade han sakt när han ätit klart middag i stan att nu kan vi nog fara hem till mamma och pappa :) hann ju knappt se pojken för klo.7 sku jag själv iväg på träningar.. Nog därför de dåliga samvetet idag morse.
Igår kändes det igen bra på träningarna efter att jag ren förra veckan gav upp och bestämde mej för att sluta, kände att jag igår tog ett steg framåt i att förstå spelet och det känns roligt igen! Jippii! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar