lördag 13 februari 2016

Hårtips och lite annat

Nån annan som kliat sönder sitt hårbotten nu under vintern? 
I vinter har jag haft så torrt hårbotten som aldrig förr och kom igång med inpackningar helt för sent, så sent att jag redan hunnit klia stora sår på hårbottnet som aldrig tycks villa leka... Iallafall, bästa och definitivt billigaste och naturligaste hårtipset är olivolja, har själv nu haft ettpar gånger i veckan olivolja i håret och hårbottnet före dusch och det gör stor skillnad, mycky större skillnad än någo köpta hårmaskoljor! 
Det man ska komma ihåg är shampoo först! Alltså när man vill ha bort det, lägger du vatten först får du aldtig bort oljan, själv har jag lagt shampoo (det behövs mycky för att få in det i håret) en snabb dusch vatten och massera håret ordentligt, då har det kommit bort bra, för man vill ju int gå med olivoljelooken hela nästa dag :D


Selfieproffset? Bäst att si lite toki ut, så behöver ingen iallafall tro att man försöker si normal eller bra ut :D dehär me selfien är nog så svårt :D

Iallafall, planen är stt skriva 2 inlägg till, vilket 2 små sovare bestämmer om det blir eller inte.. :p 
Veckoslutets planer är iallafall som så att ikväll blir det mat och bastu med hockeylaget och kanske (för mej nykter) utgång efter det. Imorgon ville grannen ta med charlie till stallet så medantiden åker jag säkert på barnloppis med alissa och marcus har match, på kvällen är det ju sen träningar för mej som vanligt.
Nästa vecka har jag min vägning och målprat med fananamma, både susanne och amanda kommer vara på plats för nästa vägning sen kommer amanda ta över då susanne går på mammaledigt. Just nu är min motivation 0, har varit det hela veckan, men det är bara att kämpa sej igenom den perioden och komma upp igen starkare. Antar jag. Blir ju bra med vägning så kanske dom får lite motivation inpumpat i mej! ;) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar