tisdag 9 februari 2016

Mat för en dag

Tycker själv de e roligt att se vad andra äter så nu fortsätter vi med matinlägg, en dags mat i bilder, en ganska vanlig veckodag sku ja seja :)

Moronmåle skjuter jag upp till klo.9.30 då jag fört charlie till dagis och alissa sover, då får jag dendär bra början på dagis med att få sitta och äta framför nyhrtsmorgon. 9/10 dagar blir det äggröra och nån frukt, så även igår, äggröra och en halv pompelmus.

Mellan moronmål och lunch hinner ja int me någo mellanmål då moronmåle blir så sent, försöker ta de mellanmåle när ja vaknar för att få igång ämnesomsättningen men ja slarvar nog ofta med just de... Iallafall, en ganska vanli lunch, är de int nån sallad är de dehär, vokade grönsaker men någo protein till, igår blev det grynost.

Klo.14.30 mellanmålet före jag hämtar charlie blev det igår buskblåbär och en appelsin. Dehär måle vargerar stort, ibland kan de vara en handfull nötter, ibland ettpar kokta ägg, ibland någo frukt, ibland torkad frukt, helt va ja råkar hitta i skåpen.

Igår var ju måndag med vattenjomppa, då kastar jag om ett stadigt mellanmål och middag så klo. 17 blev det en stor smoothie med extra protein.


Och till middag efter jomppan klo.20 då jag kommer hem middag, wokade grönsaker igen med gårdagens "pripelsås" å blåmögelost som fick smälta på grönsakena.

Till kvällsmål blev de ennu andra halvan av pompelmusen. :)

Ingen hungerstrejk här inte! :p försöker äta så mycky av det nyttiga att jag håller mej mätt till nästa måltid, de sku lixom vara målet.

Mamma dotter selfie! En fröken som nästan slutat äta tisu.. En sån besvikelse då hon är hungrig och man tar fram bröste, kommer man med flaskan sträcker hon fram armarna och gapar :D ibland tycker hon förståss de e mysit att vara vid bröste men då skrapar hon på bröstvårtan medan hon äter och de tar ju så sjukt!

När storabror kom hem ville han fota mamma å lissa med dendär fotarn. Vi fick dyka in i bild för att synnas men riktigt duktig e han no att ta bilder :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar