lördag 6 februari 2016

Teknikpass, kroppskontroll

Kroppskontroll idag alltså, nånting jag kände att jag verkligen behövde! Vi konsentrerade oss på att hitta mage, rygg och hållning. Det också mer än passligt för mej! Ryggen är svår att hitta och magen är också svag, hållningen har nog dom flästa problem med, att faktist komma ihåg att knipa ihop domdär skulderbladen.

Vi gick igenom från grund till lite olika övningar, bla. Plankan fick jag nu justerad så den känns bra, en egentligen ganska svår övning då allt behöver vara på plats, axlarna in i kroppen, rumpan i axelhöjd, magen påkåpplad, jaa de behövs träning! Nånting som är nytt för mej är att det är en sån övning som gör man den rätt orkar man inte flera minuter hur vältränad man än är, den ska kännas, fort och mycky. Nu känns det iallafall att jag har den betydligt mer på grej än tidigare! :) ryggen hittade jag riktigt ordentligt hela ryggen också nog för försra gången.

Till min förvånad va de endå ganska små justeringar som hon behövde göra på mej, rumpan lite högre i plankan och en gång "dro hon ut" mina axlar föratt ja sku känna vart dom kan komma i en ryggövning. Men å andra sidan har jag int vari med om nån som förklarar så klart som fanny, man förstår lixom direkt.

Plankövning, ville att marcus sku ta ett foto så ja sir om ja har den på rätt ennu men de sku ju ha behövt vara rakt från sidan....

Charlie ville också planka men de liknar mer hunden :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar