måndag 1 februari 2016

Upp med näsan!

Nånting jag bestämt mej för och uppmanar er alla att försöka göra är att ändra synen på den egna kroppen. 

Istället för att klanka ner på den och fundera över vad du vill ändra på, se dej i spegeln i dendär bästa vinkeln och var stolt över allt din kropp gör för dej! Titta efter dom delarna du är nöjd med istället för delarna du är mindre nöjd över och ser du endå det du är mindre nöjd över lägg då energin på att göra nånting åt saken istället för att må dåligt över det och förmodligen bli ennu mer missnöjd, bestäm dej för att från och med nu kommer det bli bättre. Bär din kropp med stolthet, gå int omkring och skäms över dej själv för rätar du på dej, lägger på ett leende och står upp för dej själv kommer du också framstå som en friskare, snyggare, trevligare vad du nu sen vill framstå som.

Att vara stolt över sej själv behöver inte betyda att man på nåt vis är egoistisk, den dagen man ärligt är stolt och bekväm i sej själv är också den dagen man påriktigt kan ge nånting åt andra, för visst är det ju en person som är bekväm i sej själv som får också dej att känna dej bekväm och trygg? Så är det iallafall för mej.

Så nu utmanar jag er att varge morgon se er i spegeln och ge er själva en komplimang oij vad min rumpa är rund och fin eller idag har jag verkligen dedär lystret i hyn och sen gå ut med det självförtroendet ni gett er själva.

Varför vara så kritisk mot dej själv? Vaför int vara lite snällare mot dej själv? Och är du faktist så missnöjd varför välja att leva med det och inte ändra på det enda du egentligen kan ändra på här i världen, dej själv.

Idag såg jag mej i spegeln och tyckte jag har en fin kvinnlig form, jag tycker om min midja, min runda rumpa och mina fylliga lår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar