måndag 25 januari 2016

Flow

Idag har varit en dag som bara flytit på, eller kanske inte bättre än andra dagar men jag har varit på gott humör vilket har speglat sej på barnen, för visst e de ofta så att är jag trött är barnen gnälliga och är jag pigg är dom glada.

Dagen började med att föra charlie till dagis, var han alltid blir så gärna, att få leka med sina "pompisar" är ju så roligt och dom exakt fasta rutinerna som finns på dagis på ett annat sätt än hemma mår han bra av. Charlie och säkert dom flästa barn sku ju behöva så otroligt mycky rutiner, sku alla dagar se lika ut sku ju dom små vara på de bästa humöre, de e nog ofta vi föräldrar som vill och tycker att dom ska måsta få uppleva så mycky fast dom egentligen först och främst behöver dendär tryggheten och stabiliteten. Nu spåra ja ut på sidospår... Tibax till dagen!  
Alissa sov ganska länge så fick tilomed lite gjort här hemma, inga stordåd men ettpar maskiner byk, lite disk, lite plockande och skrivande i Alissas babybok. Sen var det redan dags att hämta storabror som sku ha villa bli och gräva i snön, fick endå honom iväg på gott humör då jag lovade att han sku få hälla ut alla duplon och att jag sen hjälper honom att bygga (det absolut bästa han vet). Duplobyggande, broilern i ugnen och iväg på vattenjumppa, hem och byta av så marcus fick åka och träna och rita en stund med en pojke som skulle ha borda ligga under täcke redan men som hade sååå mycky att berätta att historierna gick på varann. 
Nu sover iallafall båda två i egna sängar och jag har också bäddat ner mej, ska läsa lite wellnes tidningen och börja sova, i väntan på att marcus skall krypa med mej under täcke. :) 

Domhär våra måndagar är verkligen vad man kan kalla familjepussel och att man kan bara man vill, vi avlöser varann med minutschema men vi vet att bara måndag är över är det värsta över och på dehär viset kan vi båda träna 3 kvällar i veckan och endå ha 2 helt lediga kvällar hela familjen tillsammans. 

Har funderat lite på dehär med vårt rännande på träningar, jag som nu har 5 gånger i veckan (varav 2 med barnen med och de tycker dom ju är roligt) och marcus 3 + matcher ibland att vad månne barnen tycker om det men tror faktist int dom tycker nånting, vi äter middag tillsammans alla dagar utom måndag och när det är dags för barnen att gå och lägga sej åker nåndera av oss iväg. Nu vet dom ju ren att så är det, de blir ju en rutin det också och dom vet att vi kommer tibax om en stund när dom somnat. Så tror faktist int dom tar nån skada, tvärtom ser dom träningen som en självklar del av vardagen, som att gå på jobb, charlie vet inte ens skillnad på att träna och gå på jobb för han tror marcus jobbar med att spela ishockey och skall själv också ha ishockey som jobb och få pengar när han blir stor pojke :D
Däremot är det ju min och marcus tid som blir ganska minimal men vi har ju endå större delen av veckosluten och torsdag kväll som vi hinner umgås och det tycks vi ju överleva på. Tror nog att vi båda är ganska stolta över att få allt uppstyrt så det funkar, jag är iallafall! :) på sportlovet har jag förresten fått marcus medlurad på mix it och steam it och barnvakt är tilomed fixad! Så då har vi date bokad, väntar! :)

Lite bilder från idag, Alissa blir bara sötare och charmigare för varge dag, en riktig solstråle med tillräckligt temperament och fart på! Trivs bäst på golvet med sällskap för tillfället och vill undersöka allt hon bara kommer åt, snurrar runt i cirkel på golvet och lärde sej idag att backa tills hon krocka med ett skåp och fastna och blev sur, det är nog bara fråga om veckor så har vi en som ålar sej fram... Fast hon sku gärna få vänta med det!





Dagens mamma, mjuka sköna kläder, som jag trivs bäst och känner mej bekvämast i! Har redan riktigt ångest över att börja jobba igen, dehär hemmamamma livet är bara så skönt och härlit! Försöker endå att int tänka så mycky på det, iallafall ett år ska jag ju vara hemma ennu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar