lördag 31 oktober 2015

dagsprojekt

Dagens projekt har varit städa bokhyllan och fixa pysselskåp åt charlie. Båda är nu checkade och litestädat sku jag ennu villa ha, sen kan vi ta veckoslut, vårt veckoslut som fortsätter ennu till onsdag minst så ingen bråska :P

Bokhyllan i vardagsrummet är nånting jag aldrig riktigt tyckt om, lixom egentligen allt jag inte valt själv i huset. Nån kanske minns att vardagsrumme var inrätt med sånhäna bokhyllor från golv till tak, i hela rummet, dehär hörne lämna vi men ganska snabbt fick vi konstatera att den inte är sådär jätte praktisk, det som stör mej är att den är så grund att dom större böckerna blir och sticka ut. Nu är den iallafall städad och känns liiite bättre men ennu också drömmer jag om nånting bättre.

före:

efter:


På det viset är den ju bra att där ryms alla foton och grejer man vill ha framme, men det blor på någovis kaos och dammigt... Tycker egentligen int om sånhäna prydnadshyllor, på samma gång vill jag ju ha synligt vissa saker...

Andra projektet då, härtills har vi haft charlies pysselgrejer lite här och där och plötsligt har allt varit framdraget... Nu är det inlåst allt i samma skåp så vi kan mer kontrollerat ta fram och vet var vi har allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar