torsdag 22 oktober 2015

hemma igen

Då var vi hemma igen, skönt! Vi hade en bra resa men alltid skönt att komma hem igen! Vet inte riktigt vartifrån jag ska börja, har en hel del att blogga om, men tror att ja faktist int kommer blogga s mycky om vad vi gjort, det har blivit att träffa många nära och kära, vara ut och gå med charlie, till parken, planera dop och kalas, kalasa, shoppa, sälja på loppis och mycky mer. Dopet och kalaset kommer jag självklart berätta om men väntar på bilder av sandra, har inte själv ennu sett en enda dopbild förutom telefonbilder så väntar lixom lite själv också!

Kan väl börja visa lite av såndänt lättsamt, nämligen lite av våra ikea "fynd".

Till vardagsrummet köpte vi en "läslampa", tänkte mej först en på fot men denhär e mindre i vägen och passar riktigt bra tycker jag, fast de kanske int är den vanligaste lösningen. nya dynvar till mina favorit stora dynor som länge haft urslitna dynvar. Alissas pentik pupur som hon fick till dopgåva fick också komma med på bild. Har fått inredningsfeber nu till hösten, har alla möjliga ideer hur jag vill ha det, nånting jag inte haft på länge, tyvärr är de ju så förskräckligt dyrt om man ska ha de som man vill och det känns också onödigt att göra det billigare bara för att det blir billigare och så blir det inte som man vill.. Lite i taget så blir det nog bra tillslut :)

Glasskåpet blev förnyat, vi har länge haft säkert 7 sorters glas och 3 av alla typ då det allti gått sönder av en sort så man tislut bara har några enstaka, nu har vi iallafall 12 höga och 12 låga, några favoriter a dom gamla fick endå bli kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar