tisdag 3 november 2015

Träff nr. 2

Igår var det dags för träff nummer 2. Vi gick igenom hur förra veckan gått och så hade vi mellanmål som tema. Denhär veckan ska vi börja ha extra koll på våra mellanmål, ingenting nytt ju, alla vet vi att vi ska äta med max 3 timmars mellanrum men det glöms ju bort så lätt! Nu är det sltså moronmål, mellanmål, lunch, mellanmål, midda, mellanmål som gäller! Det jag har svårt med e domhär mornana, när vi stiger upp fixar jag charlie klar och medan han äter moronmål fixar jag alissa och mej själv klara, sen iväg till dagis och när jag väl kommer hem och får mitt moronmål är det ju redan dags för mellanmål egentligen, så även idag...

Har kommit på ett jättebra plus med att vi äri grupp, tänkte först att det blir opersonligt men eftersom vi är såfå blir det ju inte det men till pluset då, när vi disskuterar i grupp händer det ofta att nån frågar eller tar upp nånting man inte själv precis tänkt på men som man har mycky nytta av och så kan man ju få mycky tips och ideer av dom andra.

Efter träffen passade jag på att träna, först ett mix it styrka pass (=cirkel med muskelträning) som verkligen var min grej och sen ett steam it pass som var mycket tyngre än jag hade trott, joga/pilates och stretch inspirerat i simhallens värme, dehär passe är nog nånting jag säkert längre fram sku tycka om men olika plankversioner i mängder efter varann blev lite mycky för mina magmuskler, skönt endå att få öppna upp kroppen och svettas ordentligt i värmen. Förresten hade jag eftergranskning igår, bad henne känna lite extra på musklerna och hon tyckte att jag kan börja träna försiktigt med korta magpass, bäckenbottenmusklerna fick jag beröm för fast jag nog erkände att jag sällan tränar dom. Annars var allt annat också bra.

Förra veckan blev det mycky morongröt + ägg, idag ville jag lite vargera så det blev en smoothie och ägg/keso.

I smoothien la jag frysta bär (vinbär/hallon/jordgubb/havtorn/tranbär) Havtorn har jag i typ alla smoothien antingen i bärform eller så har jag också saft fryst i iskuber så man kan lägga i en kub då dom är så vitaminrika och ger en god smak. Is för att få dedär kalla krispiga.

 Sockerfri saftsoppa (istället för juicen jag tidigare haft i, sockret som ska elimineras), naturell yoghurt och mjölk.

Till sist några matskedar havregryn, det lär ska vara bra för blodsockret.

Och tadaaa! Moronmålssmoothien klar och resten av kannan i kylskåpet och vänta på andra mellanmål. Fick som tips att lägga till proteinpulver i smoothien, har lixom varit lite rädd för dom extra kalorierna i proteinet men fick som svar fel fel fel nej nej nej, det är så rent bara protein att det inte är kalorier som fastnar i fläsket. Så det borde jag väl prova nu denhär veckan då :)

Grynost och ägg blandning, kanske int den vackraste maten men gott är det! :)

favoritleken just nu!

Hon börjar bli så stor lillfröken, å ena sidan skönt att hon blir större och mindre ömtålig å andra sidan vill jag ju ha kvar min babys! Konstigt att tänka att hon om bara lite på en månad kan få börja smaka på riktig mat, hon som inte ens tar flaskan ordentligt ennu!

Pussla med storabror :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar