tisdag 13 oktober 2015

borta bra men hemma bäst

hohho, tungt dehär semestrande! Börjar såsmåningom ha riktigt hemlängtan och framförallt längtan till att få vara i marcus kram! Visst är det ju roligt att vara i borgå också men alltid kan man ju på ett annat vis slappna av och vila hemma, just nu är huvet helatiden lite på sin vakt och på spänning, skillnaden på luften märks också som vanligt med huvudvärk, konstit hur det kan vara sån skillnad.

Börjar riktigt vara i ett sånt skede att jag inte orkar träffa nån heller utan slappar hälst bara och typ är i parken eller nånting på dagarna istället för att fara runt, eller de är väl egentligen dedär planerande som ja int orkar med, träffa vänner är ju altid roligt! Nåja, nu börjar ju domhär baka till dopet dagarna så mycket mer än det hinns det väl inte med, fast jag faktist delegerat en hel del så det bara är charlies sjörövarkaka och alissas dopkakor och en enorm sats äggsmör för mej att göra, nog för att 5 kakor är helt tillräckligt..

Charlie är med om så mycket nytt och obekant på dagarna att sen när det är dags att sova går han igenom allt och får int sömn, har legat runt 1 1/2 timme varge kväll och funderat, känns ju lite dumt sen att bli irriterad när han ju nog ligger snällt men får bara int sömn och har mycky att berätta... När man sen färdigt är lite irriterad när han hela dagarna är på hundarna så han nog snart blir biten blir man bara sluuut... När han sen somnat där vid halv 10 passar ju fröken på att haffa lite mammatid och har somnat där runt klo.1.. väckning sen klo. 7-9 beroende på med ca.2 amningspauser emellan och lite ytligt sovande då jag inte orkar vänta på att alissa skall somna djupt efter amningen för att få henne flyttad i vagnen utan ligger hellre och halvsover och vaktar så hon int faller ner från sängen, int föratt hon nu sku göra de då hon int rullar men de känns endå att hon ligger så på kanten.

Trött morsa här hej alltså.

Igår då alissa också äntligen somnat bestämde jag mej för att nu MÅST ja få håre färgat så la i min kopparblonda färg, här under ser ni en snabb bild jag skickade iväg till marcus på den kopparblonda färgen.. hmm.. kopparblont sku ja väl int seja men blev jättenöjd endå! Ser friskt och naturligt ut, fast ja nog egentligen sku villa ha någo lite tufft, men just nu som lite orkeslös känns det bra! :)


Idag hade vi dopplanering med prästen, mycky som sku väljas och planeras men tror de blir riktit bra. Under planeringen lyckades charlie välta en byrå med fotoramar, klocka och blomvasar på men annars gick de väl bra.. undrar om jag verkade trött då prästen undrade om jag får sova ordentligt :D sådär typiskt mammigt svarade jag hur barnen sover, hon fick nog ställa frågan på säkert 3 olika sätt fören det tände för mej att hon ville ha ett svar på om JAG sover bra, int om barnen sover bra..... :D

Imoron ska iallafall allt ti kakorna inhandlas å på torsdag ska botten bakas för att sen på fredag kunna fyllas och blanda ihop ostkakona, på fredag ska också lokalen dekoreras.

Nu ska vi fortsätta med kvällstankningern här och hoppas på att fröken snart tar natt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar