fredag 30 oktober 2015

snart en vecka

Snart en vecka av fananamma förbi. Det har väl gått både bra och dåligt. Förkylningen vill int ge sej så träningen har fått lida lite, har endå släpat mej på 2 pass och 1 kortare promenad, musklena värker iallafall så nog gjorde passen nytta! Maten har gått riktigt bra, ingenting förbjudet har jag stoppat i munnen fast marcus köpte världens största paket av en av mina favoritkex... Vi hade kaffegäster också och då ville jag ju bjuda på nånting jag också kan äta så gjorde ungsäpplen toppade med nötter, havregryn, banan och lite smör, som vaniljsås blandade  jag vanilj skyr och naturell yoghurt. Tänkte att bananen sku ge lite sötma men den lämnar ja bort nästa gång för den blev bara torr!

En morons moronmål, havregrynsgröt med mjölk och päronpuree (har nu köpt äppel så jag kan koka sockerfri äppelmos) ett kokt ägg och sockerfri saftsoppa. Ågg har varit min bästa vän, till mellanmål, moronmål, kvällsmål. Grynost har varit en annan passlig mellanmålsgrej. 

Redan nu känner jag fördelarna i energin, känner mej redan mer energisk och att blodsockret håller en stadigare nivå, har nog varit mycky sån att när jag haft brått och varit stressad och hungrig har det lätt slunkit ner en chokopatukka eller glass, nu har jag lite funderat på lika enkla alternativ och lika enkelt och samma pris blir det ju då att fast slänga i sej en proteinkvarg (av rätta sorten då alltså mindre än 4g socker), med skyren kommer det ju tilomed sked med!

Sömnen har också blivit bättre, känner att jag faktist sovit på natten och vaknar inte till minsta lilla ljud. Det om nånting är skönt!

Dagarna nu ser ut så att på veckoslutet kommer jag nog bara gå promenader och lite vardagsmotion på gården i form av lövkrattning om värdet tillåter i hopp om att förkylningen sku ge me sej och på måndag blir jag kvar på 2 pass efter mötet. Marcus gick och fick axeln ur led i tisdags i hockeyn så nu behöver jag inte ta hans träningar eller jobb i beaktan heller så det känns ju skönt för mej, mindre roligt för honom förståss som ennu heller inte kan använda högra armen eller ens lyfta på den...

På vågen har jag int ställt mej, men vill nog endå en gång i veckan för att se att de nu går åt rätt håll endå, fast vi int sku bry oss så mycky om kilona men nog vet ja ju att gör ja allt rätt kommer nog de att synnas på kilona också, så snabbt växer int musklena :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar