söndag 31 maj 2015

kropp

Just nu är jag på sånt bantanhumör! Det känns somatt bli augusti nu fort så jag får krympa! :D Är riktigt trött på dehär svällande åt alla håll, på samma gång som jag tycker att jag växer endå så nu kan jag passa på att unna mej lite extra gott, ska ju endå sen ta tag i det när babyn är utanför, man kan ju lixom int banta eller försöka gå ner i vikt medan man är gravid lixom så man får väl passa på :D Råkade iallafall idag bläddra igenom bilder från sommaren och blev ennu mer inspirerad, oij vad jag var liten då gemfört med nu, fast det är väl klart, nu är jag ju höggravid... I bra skick var jag väl inte då heller men på god väg iallafall. Har funderat över att nu efter denhär graviditeten så hur mycket kroppen fått stå ut med under bara sådär 3 år, 2 graviditeter med sammanlagt vad det kommer bli en viktuppgång på sådär 40kg och däremellan en viktnedgång på 20kg, kommer endå i höst troligen stå på "startlinjen" där jag var före jag blev gravid med charlie, men därifrån har jag ju ennu ca. 10kg ner från var jag stod före denhär graviditeten, sköter amningen och att äta bra och allt funkar lika som med charlie kommer vikten vara på minus 20kg från riktigt start alltså före båda graviditeterna, det är målet!

Självklart är det ju också härligt med en växande mage, men det sku ju kunna vara bara magen som växer och inte allt annat också :D

Här kommer några bilder från förra sommaren, vad jag minns från sommaren var att jag mådde riktigt bra, visst hade jag 10kg kvar till målet och skulle gärna ha haft en mer fast kropp men var pigg och glad och bekväm i mej själv och tyckte det var ganska naturligt att allt var lite löst bara 1/2 år efter graviditeten.

Nu har jag iallafall lovat mej säjlv att på bb får jag ennu äta skräp men sen ska domdär 20kg bort! Och jag är riktigt taggad!





1 kommentar:

  1. Du hinner nog banta efter graviditeten, de hör ju till att man går upp. Viktigt ändå att äta hälsosamt, inte för mycket sockeer och fett, men de vet du ju. Du var nog faktiskt smal på bilderna. :)

    SvaraRadera