torsdag 14 maj 2015

mamma hemma

Idag har pojkarna fått vara ensamma hemma medan jag jobbat, minus med att jobba skift, sånhäna extra lediga dagar jobbar man ju... Morgonen fick jag iallafall vara hemma, morgonen började med en pojke som steg upp på fel fot och var sur och arg och tvärtemot, tislut fick han endå i sej gröten som redan hunni kallna och så kröp vi ner under täcket i soffan och såg på barnprogram tills jag skulle iväg på jobb, då sku han "mee" sprang snabbt efter "kengät" sina stövlar och fortsatt "mee mamma mee", vilken besvikelse när han int fick komma med på jobb.. När jag kom hem for jag och natta och den minen jag fick när jag kom upp och han såg vem det var vinner nog allt "mamma hemma!" och så fick jag en stooor kram, såna stunder suddar ut allt trots och gnäll. Jag har börjat med att vi tillsammans går igenom dagens händelser när vi läst natisaga och idag fick ju han mera berätta, han sa leka, rita, pappa hemma, mamma hemma, ami (=granngubben) hemma, mopo. Så där fick jag ju en ganska bra bild av vad han upplevt starkast av dagen, härligt att man kunnat börja kommunisera mer med ord med honom, ska nog göra ett helt skillt inlägg om det.

Morgonmys :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar