onsdag 20 maj 2015

rådgivningsbesök

Igår fick jag åka iväg på ett extra rådgivningsbesök, har haft sån huvuvärk nu en tid som bara blev värre för varge dag så tänkte att det är bäst att åka och kolla upp så nu allt är bra. Inget fel hitta hon, blodtrycket var lika lågt som alltid och urinen ren och det är ju egentligen det som var intressant då det synns på det om man sku ha havandeskapsförgiftning som huvuvärk är ett symptom till, sockersvaren hade också kommit och dom låg som tur rejält under gränsen. Hb hade sjunkit lite igen fast jag äter obsidan varge dag så nu ska jag försöka ettpar veckor äta 2 till dagen typ varannan dag eller så ofta megen håller.
Hon tyckte iallafall att jag såg trött och blek ut och att jag nog behöver vila och rekommenderade att jag skulle vara hemma resten av veckan och ta en "paus" så jag sen orkar igen så jag fick sätta mej och vänta på hälsocentralen, med charlie, under hans sovtid. Där satt vi nästan 2 timmar men charlie var faktist jätteduktig, blev tilome emellan skjutdörrarna en gång men fortsatte med gott humör endå efter lite tårar, alla stolar sku ju provas och alla som satt i väntrummet sku han stifta vänskap med.
När vi äntligen kom in ti läkarn va de ju sådär typiskt som de brukar vara på hvc, en nykläckt läkare som ser ut som vad gör jag här ungefär, satt och stirrade turvis på charlie som snällt gick i cirkel mitt i rummet och på min mage och undrade hur gammal han är och konstaterade att han har fart på, jaaa, int vet ja nu om han nån extra fart på hadd men som en utomgjording känd ja mej när han där turvis såg på charlie och mej.. Huvuvärken va han nu sen då egentligen intresserad av konstatera han, att varifrån den kommer, jaa de kund ju int ja svara på så han följd nu då rådgivningens rekommendation, hohho, där ska man sitta 2 timmar och vänta på att nån som int tycks ha någo vettit att seja ska skriva under ett papper...

Nu e ja hemma då till söndag och har försökt att ta det lugnt idag, så lugnt man nu tar det med charlie, fast han är nog så snäll att det går nog ganska bra, vi har läst en hel hög med böcker, vattnat lite och "kippat" med solstolen, sen visade vi tårna åt solen och det var ju roligt, tänkte inte få in honom där från trappan när han satt med tårna i luften, sötisen :) Huvuvärken har faktist ren lite lätta och de känns ju skönt, men sku ja int ha sovi 3 timmar med charlie på dagen sku jag nog vara mycky trött.. På torsdag går vi föresten in i vecka 28, sista delen av graviditeten börjar alltså, den höggravida delen, hoppas på att få må bra den delen ennu! :)

Har ingen färsk bild så ni får en av mina favoritbilder :)

2 kommentarer:

  1. Underligt, hoppas din huvuvärk ger me sig! Jag har o ända sen söndan haft sån huvuvärk i bakhuvu att ja mår riktigt illa, ha testa panadol 2 gånger men de ha bara resultera i att den har flytta sig ti tinningarna istället, man undrar.. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. de va tydligen bara trötthet för nu e den borta när ja ha vila en vecka :) åt mej hjälpt int panadolen heller men min va helatin vi ögona å pannan...

      Radera