torsdag 28 maj 2015

välkommen!

Välkommen foglossning kan jag seja... Suck och pust, nå till v.29 klarade jag mej denhär gången men idag slog den till, märkte först att ena skinkan domnade och blev sjuk och sen började sammandragningarna kännas obehagliga, hade nästan glömt hur det känns men nu minns jag bra, man blir ju riktigt slut av dom, nåja, imorgon ennu jobb sen LEDIGT VECKOSLUT! Har egentligen fredagskänsla redan idag, vet inte hur jag skall samla inspiration för en till arbetsdag men får väl bara göra mitt bästa. Idag blev det en lång dag, jobb till 4 och sen direkt till stan, vi åt middag snabbt på hesburger vilket resulterade att jag bara började må illa och fick dåligt samvete och efter det var vi och storhandlade 160€ for sådär bara, hur kan man lyckas handla för så mycket på en gång, då är vi bara 3st i dehär hushållet, fast nu var en sån gång som både blöjor och vessapapper och hushållspapper och kattmat allt var slut, så de blir ju en del...
Imorgon efter jobbet ska jag ta mina sista krafter (om såna finns) och skura upp nedrevåningen, nu ska alla tidningshögar och pappershögar som bara står och samlar damm gås igenom och bort, tvättstugan sku också behöva en ordentli omgång så vi sen kan ta veckoslut i lugn och ro! Veckoslutet kommer spenderas i vedens täcken, vi har börjat samla på oss ved nu i sista minut igen, tur vi har vänner som vet att vi behöver och iår igen ringde och undrade om vi kommer och hämta bort några träd dom vill bli av med, de är ju bara så förskräckligt med jobb! Ska visa hurdan hög vi (läs marcus) har att hugga, den e int liten! Men de behövs då man värmer huset såpass mycket med ved som vi gör.

Äntligen börjar jordgubbssesongen vara här också och idag köpte vi hela 2 liter med gubbar, charlie fick av dom på hemvägen och det tog inte länge så hördes det från bakbänken "mm gott meeea", på ditvägen sa han om och om igen "tanter aija baija", han har tydligen börjat visa sitt temperament där också och lär ska ta efter allt av dom stora barnen, speciellt allt bus, han är nog så härlig, tänk om man sku vara som ett barn, han hade blivit så glad när dom kom till skogen att han sprungit och slängt sej i riset och legat där och njutit en stund.

Nu skriver jag roman igen, hohho... bäst att gå och sova, marcus har tydligen också tagit fredag då han hela kvällen skottkärrat ved från granngården och nu kom in och meddelade att han far i bastun, borde jag förstöra och berätta att det faktist är torsdag? :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar