tisdag 2 juni 2015

trötta huset

Det måste vara nånting med denhär dagen, efter dagis var charlie helt slut, sku bara vara i famnen och låg på golvet och grät då jag behövde laga mat åt oss, på dagis hade han iallafall varit duktig som vanligt, pratkvarnen är nya smeknamnet och dom sa att man märker att han får vara med och göra mycket här hemma och visst är han ju med på allt vi gör, busa lär han ska göra också, picka kompisarna i sidan i samlingar och i vagnen luta mot eller komma närmare och närmare och sitta, försöker riktigt trigga upp dom andra sådär försiktigt, kunde faktist int annat än skratta lite då dom berättade det, självklart är det ju ingenting han ska göra men kan så tänka mej dendär finurliga minen när han gör det! Tycker det känns så skönt att föra och söka från dagis då både tanter och barn tycks trivas tillsammans med honom och han också trivs så bra, dagis jippii sejer han då vi ska till dagis nuförtiden.

Nästa trötta är jag, helt slut och tänker faktist gå och sova nu, känner mej riktigt lat, Marcus är iväg och hämtar ettpar till träd, nu ska vi ha ved sen no! och jag bara är så slut att jag orkar nog inte ens göra dendär dagliga mellanstädningen som jag vet att bara tar max 1/2 timme, men nej, nu tänker jag faktist hoppa över den! Ryggen börjar också seja upp kontraktet och emellan kan jag inte böja mej alls, idag var första dagen på jobbet som jag påriktigt kände att nä, nu orkar kroppen int, ryggen värkt, magen var i vägen då man ska sitta på huk vid påklädningar och sammandragningarna kändes obehagliga så jag riktigt behövde sätta mej mellan varven för att få dom att lugna sej. Imorgon ennu morgontur men sen äntligen 2 dagar ledigt, tänkte på fredag åka till simhallen med charlie, han har pratat om att simma nu hela veckan och förra veckan så nu ska vi nog fara, skönt för min kropp med vatten också!

sömnen börjar nu vara mer ytlig också, oij vad de sku vara skönt att kunna sova riktigt tungt och länge men fast jag skulle få sovmorgon på veckoslutet blir det lixom int riktigt, efter 7 är det såndänt halvsovande och 9 tiden är det bara att stiga upp, hör ju hur Charlie pysslar på och får lässamt, är väl någo hormoner i kroppen som börjar spöka, då dom charlie var riktigt liten var man ju helatiden på nån slags stand by och lixom vakade över honom fast man sov, har lite samma sömn nu :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar