fredag 13 februari 2015

psykbryt

Damsugaren har just fått bevittna mitt första psykbryt för denhär graviditeten, alltså det första RIKTIGA GRAVID PSYKBRYTET = ingenting att leka med. Somtur hann marcus iallafall rymma iväg sådär passligt då det bröt ut och Charlie hade just somnat så dom sparades iallafall! Det började med dendär samma gamla saken, "hur kan man leva i en sånhär svinstia!? Man skäms ju bara man själv ser på det!".. Jaaa... Nu sku ja iallafall göra nånting åt det men dååå hade ju damsugaren stock vid munstycket och det var nånting som då satt så segt att jag inte fick ut det fast jag i 1/2 timme försökte greja! Nå, jag damsög då det värsta med bara slangen, effektivt! Nu är det iallafall någorlunda städat inom synhåll, nog föratt de borde torkas dam ennu.. resten av huset skall vi inte ens prata om...... suck...
Dessutom börjar det vara den tiden på året då min ork till ishockeyn börjar sina, sku mycky hellre ha min älskade hemma på kvällarna domdär 3 timmarna istället för att stressa med middag för att han sen skall packa väskan och komma hem vid midnatt! puuust...  Nåja, snart är det vår och isen är borta! Känns elakt att tänka så men samtidigt behöver jag dendär lågsesongen!

En suddig liten tröttis <3 det är iallafall en sån figur jag alltid blir på bra humör av, hans finurliga funderingar och dedär ropet på mamma får mej bara att smälta <3 Idag kom marcus och charlie gåendes brevid varann och det är ju bara så härligt att se hurdana kopior dom är! Ska bli roligt att se när Charlie blir äldre om han sen också liknar lika mycket på marcus.

Nu har ja iallafall slängt upp fötterna och tänker ta det lugn resten av kvällen, om jag bara sku orka stiga upp ennu ska jag nog hämta glass också, omnomnom!

Ibland undrar jag över varför jag riktigt bloggar, att borde man sluta, men sen igen sånhärna dagar som man bara vill få lite ur sej utan att "störa" nån med sitt klagande är det ganska skönt, här inne kan man läsa om man vill annars hoppar man över, men jag kan alltid endå få ut det från mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar