torsdag 12 februari 2015

grattis till mej!

Då var det den dagen på året igen då, födelsedag! Det är konstigt dehär me födelsedagar, när man var liten var det så viktigt men ju äldre man blir desto mindre förväntar man sej, fast visst e de ju endå roligt att lite få fira.

Firandet blev i form av middag, igår var jag och köpte en stor bukett tulpaner, en ros som sen senare kan planteras ut och lite frön att så då jag fick kort med pengar å posten, tänkte att jag ska passa på att köpa lite någo födelsedagsaktit att njuta av så int allt plötsligt gott åt till vessapapper och mjölk! Bara marcus nattat klart charlie ska vi mysa med glass i stora lass, familjen annorlunda och stoppa tjuven, lite ljus har jag också tänt.

Eftersom vi ju köpt soffan hade jag inte väntat mej nånting stort alls avmarcus till present, en bukett blommor eller lite choko som bäst men hem kom han med en liten guldviva påse. Tydligen har jag int vari så hämsk med mina hormoner endå! Charlie antog ju självklart att det var hans paket så han var ivrigt med och öppna, innuti fanns ett björklöv halsband, det som jag så många gånger sett på och villat ha, köpte ju ett liknande i somras från gamla stan i borgå men det är så tunnt att jag inte vågar använda det annat än till riktigt fina tillfällen så nu får jag äntligen ett äkta som också går att använda :)

Resten av presenterna fick jag egentligen redan förra veckoslutet, nya muminhus muggen, salladsbestick, en praktisk liters kastrull/mått/kanna, syskrin med tillbehör, väska (som jag ennu ska visa närmare), muminhandduk och dubai tuliaisia i form av kryddor och en fin nessesär med paljetter. Månne jag glömd någo nu, fick iallafall mycky fina saker och bara sånt som kommer till användning! :)


Så vackert :) Smycken är ju sånt som skall spegla användarn för att bli använt, för mej iallafall och dehär kan jag garantera att kommer bli flitigt använt!

Middagen tyckte charlie om, självklart, han fick ju nudlar!

Såhär blev min phad thai att se ut, riktigt gott blev det faktist, till nästa gång skall jag vara lite mer vågad med chilin och kanske ha i ennu lite limesaft för frechhetens skull, eller bara göra såsen själv, men absolut godkänd och god blev den! Jätteräkor är dessutom av mina favoriter, tyvärr ryms dom int sådär ti vardags i vår matbudget men ibland får man lyxa till det! Några vårrullar blev det också, mums mums, asiatiskt har blivit av mina favoriter på senaste tid!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar