tisdag 24 februari 2015

gravidtrötthet

Nånting som symboliserar denhär graviditeten är tydligen helt klart trötthet, dagarna går väl helt bra, jag kan tilome få någon liten energikick men så när klo. börjar bli 19-20 kommer dendär tröttheten som gör att hela kroppen känns som en sten och gråten finns där på ytan direkt vid minsta lilla motgång. Kommer ju ihåg att denhär kvällströttheten fanns där med Charlie också men inte på dehär viset endå, helt omöjligt att försöka göra nånting vettigt eller ens ovettigt på kvällarna, titta på tv går bara inte, att läsa absolut inte, då går ögona fast direkt! Hoppas det går över tills det blir ljusare, kvällarna som annars är min favorittid. Kvällarna är jag ju trött men sen igen mornarna är helt överkomliga, har inte desto svårare att komma upp ur sängen på morgonen, visst sku de väl vara skönt att få sova till 9 men längre går nästan inte.

Imorgon är vi lediga med Charlie så då ska jag ta en eftermiddagstupplur med lillherrn! Så skönt! Han får annars varge dag beröm från dagis över att vara så härlig och duktig, man blir så nöjd och lugn av att veta att det funkar så bra!

Nu längtar jag efter våren och vitsippsängar, hoppas på en solig dag imorgon så vi kan vara ute en god stund och tanka energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar