tisdag 3 februari 2015

Idag har både jag och charlie varit lediga och det blev en riktig mysdag. Vi började dagen med utelek i snön, jag har faktist jobbat så tokigt att dehär var första gången jag hunnit ut med honom nu efter att det kom årdentligare med snö, det va iallafall roligt för oss båda att få leka i snön och charlie tyckte att det var så fruktansvärt roligt när jag kastade mej i snön och rullade! Och självklart skulle han ju göra lika när skrattattacken var slut!






Mammas lilla snömonster <3 Idag fick jag förresten en såndän grej igen som dom utan barn nog bara skulle sucka över, Charlie kom nämligen springandes med en banan och ropade mamma titta mamma titta och jag smälte ju såklart totalt och berömde honom somom han skulle ha kommit på botemedlet till canser eller nånting, första 2 sammanhängande orden!

Idag på dagen skrev jag på facebook att jag önskar mej ett städat hus, en bukett blommor, fazers blå och te. Lite senare kom marcus hem med en bukett tulpaner och jag var ju säker på att han hade läst vad jag skrivit men nej, han tillbakakommentar var att då sku han ju ha hämta choko också :P Blev iallafall jätteglad av blommorna <3 No vet han hur man ska pigga upp mej no! :)

Nån choko blevde ju int med har kvar av lördagens muffinsar så det blev te och muffins iställe :)

Äntligen är tulpantiden här! Älskar tulpaner, dom e lixom så krispiga å frescha.

Igår köpte jag 2 för mej nya tesorter, har inte ens vetat att clipper har påsar med snöre så blev faktist positivt överraskad, så jobbigt att fiska upp dom untan snöre! Igår hade viv iallafall provsmak då jag hade här några av oss hockeytjejer för att planera årets gaala, hade köpt lite gott bröd också så det blev riktigt gott gott kvällsmål :) men tibax till teerna, dom är absolut godkända och lite till, svartvinbär blåbär blev nog endå favoriten, jordgubb rabarber var också jättegod men mer som varm saft i smaken. Ifall ni int smakat på dom ska ni göra de! :)

Nu väntar 2 dagar jobb och sen hela 3 lediga, denhär veckan är en riktigt perfekt jobbvecka med 3 dagar jobb, bättre blir de int! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar