tisdag 3 februari 2015

Nästa möbelköp för oss kommer bli ett matbord till tackarummet, just nu har vi ju ett litet antikt runt bord som vi 3 just och just får rum med våra tallrikar på och aldrig så att vi skulle ha rum med maten på bordet utan den måste vi plocka åt oss i köket vilket känns jätte omysigt. Visst har vi ju ett i matsalen också som vi gott och väl rymms vid men matsalen är matsalen, den är till för festligare måltider eller när vi har gäster och är många, dessutom fryser man halvt ihjäl där på vintern.

Just nu är det ju som sakt ett antikt bord, lite shabby chik stil, medan inget annat egentligen är i den stilen hos oss, int föratt vi nu har någon genomgående stil heller men det skulle vara målet att nångong ha så. Egentligen borde vi ju ha lite 20-tals stil på inredning men jag trivs bättre i lite modernare, det får kännas lite retro och gamla möbler tycker jag om, men går faktist mer och mer i tycke mot domdär klassiska möblerna.

Har iallafall tittat lite på olika matgrupper, ett i "vanlig" 4pers storlek skulle det få vara.

dehär kommer från ikea och det tyckte jag var riktigt snyggt.

Annars tycker jag "lilla åland" pinnstolarna är jättesnygga, sku kunna tänka mej att ha alla stolar olika färger, och gärna så det nångong skulle fortsätta till matsalen och där skulle finnas en likadan fast storlek större matgrupp. För tillfället låter det som det vettigaste alternativet eftersom vi då skulle ha nånting att bygga på sen och få nånting som håller ihop rummen, dessutom tycker jag ju om färger! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar