måndag 6 oktober 2014

programfyllt

Vilka dagar det varit, var så slut medan marcus gav middag åt charlie idag att jag somnade på soffan och marcus sa att han fick ju int på någovis kontakt me mej! Nåja, efter den tuppluren känner jag mej lite mer i liv iallafall, bad om att marcus skulle ge mej lite energi när han sen fick liv i mej och han hämtade charlie och sa här har du energi, de var väl sant i och för sej. Nåja ska vi endå börja från början.

På fredag var det kräftskiva med jobbjenget, det var roligt att få se A:s nya hus och träffa också såna arbetskompisar som man inte råkat träffa nu under mammaledighetstiden. God mat och mycket skratt bjöds det på, vi lekte leken vem i rummet och bland annat är min näsa tydligen den fläst människor skulle villa byta ut sin näsa mot, jag skulle också kunna tänkas gå till frissan med en bild på en kändis för att jag vill ha likadant hår, de vet ja inte om jag kan hålla med om dessutom var det många som trodde jag skulle vara den mäst svårflörtade om jag var singel, ett roligt epel iallafall! senare blev det bastu och badtunna men då var vi bara 3 st. kvar men det blev ju mer rum i baljan för oss då, skönt var det ialllafall så förskräckligt och trevligt att sitta och titta på en stjärnklar himmel och prata. Jag fick också lära mej att jag nog ändrats och vuxit mycket under dom senaste 2? åren, ett glas skumpa och en bastucider drack jag så nykter var jag men endå kunde jag slappna av till 100% och ha roligt.

På lördagen Var det tidig väckning och iväg till sverige för underbara barn mässa, ikea och shopping, tight tidtabell hade vi men bra hann vi med allt då alla visste ungefär vad vi var ute efter. En rolig dag och riktigt skönt men på samma gång lite skuldkänsligt att ha en flickdag utan barn. Dedär med hemvägen hade vi räknat lite fel med och startade så att vi skulle vara i hamnen samma tid som båten far.. nåå vi var 5 minuter före den for och vi hade fritt fram att köra in då alla andra redan kört in ;) Tanken kom nog där i bilen att tänk om vi inte hinner...

På söndag var det 12 timmar jobb. Dagen började inte alls bra med att jag halkade på en leksak och landade med mitt ben på charlies fot, jag tänkte reda att nu har jag brutit hans fot eller krossat den och han kommer aldri kunna gå ordentligt och bla bla bla men på jobb måste jag ju fara så kom dit gråtande.. nåja, det gick snabbt om och den är inte ens blå så måste inte ha landat med så mycket tyngd påsom tur.. Arbetsdagen gick väl bra och till min glädje var charlie vaken då jag kom hem så jag tog direkt tuttflaskan och pojken och så for vi upp och nattas, blev så glad att jag hann göra det då jag hade lite dåligt samvete över att ha varit borta egentligen under alla hans vakna timmar i 2 dagar.

Idag har jag däremot försökt ge mycket tid åt honom, fast de då har varit tid i form av besök till skattebyrån och storhandling, nu har vi ju varit hemma också, vi har tillsammans med charlie vikt in kläder i skåpet och bytt lakan, att byta lakan tyckt han var roligt, låg under lakanden och på och kastade sej raklång i sängen, den sötisen <3 Sen somnade han skrattande, hade 2 st tuttar och en tuttflaska och turvis sku han suga på alla, där emellan bjöd han åt mej ochså och så skrattades det. :)

Oij va mycky text!

Lite fynd från mässan, dom hade bra med erbjudanden på kläder, bland annat Me&I sålde alla barnplagg för 100kr st, groddräken har charlie en från förut som blivit för liten men den har varit så skön så måste köpa en som nog går sen i vår, resten är från maxomorra, så piggakläder har dom men tyvärr fanns det inte så mycky pojkkläder i rätt storlek kvar, en liten liten haalare fanns det som nästan kom med hem men konstaterade att får nog vänta lite med att handla kläder åt någo syskon ennu, om dedär syskone nu ens sku vara i magen först så sen ;P

Från uglydoll fick han en rolig mössa, på lappen stod det nånting i stil med att dehär är ingen tankemössa utan en var dej själv mössa, passar bra i min tankebana! :)


Från ikea fick jag med lite för mycket, bland annat ljus och en blomma, den lilla altså som är här nedanför också. Chiliplantan tog jag in idag och planterade om, hoppas den trivs inne, det blev ju som en djungel plötsligt hos oss! :D




Nu skall jag knäppa på tv:n och hoppas på att ha tålamod till att se på nåting, jag har nog blivit världssämst på att se på ett helt avsnitt av nånting!

Imorgon skall vi försöka vakna i tid för klapp och klang, jag vet ju att charlie sku tycka om det men vill ju int heller väcka honom för att hinna dit.. sen är det kvällstur för mej, onsda och troligtvis torsdag kommer jag att jobba i kommunens kök och på fredag får vi finbesök som stannar till söndag, efter det börjar jobbet påriktigt vilket känns lite trögt då jag är inställd på att vara hemma till januari men men, pengar behövs ju så vad gör man, hoppas på att marcus snart skulle hitta nånting passligt men med en arbetslöshet större än på 20år känns det ju lite hopplöst..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar