fredag 10 oktober 2014

no change without challenge






Torsdagsjomppan är verkligen utmanande och rolig! Egentligen är jag så trött och kraftlös på någo sätt just nu att jag sku int alls ha ork med träning men på någovis e de endå skönt att komma helt bort från allt, idag fick vi också veta att mannen som skulle fixa bilen idag fått magsjuka och det skjuts upp till tisdag.. Vi som redan hade tanken att få det undan nu bara så är den svedan över, har jag berättat att remppan blir ca.2100€? Kanske helt överkomligt för nån som båda råkar ha jobb men vår situation är nu som den är med en vårdledig och en arbetslös så jaa.. de är nu väl då sådär 3 mån inkoms då.. Nåja, ja jobbar ju nu så.. :)

Tibax till jomppan, den är såeffektiv att jag faktist gemför den med hockeyn, det är ju helt annat då hockeyn ärmer enformig och här går vi igenom allt så man kan egentligen inte gemföra men iallafall gemförbart på ett vis. Svetten bara sprutar iallafall och i stretschen på slutet kommer en eftersvättning i den grad att det typ blir en pöl efter. :D iallafall kan man seja att man gjort nånting. Idag hade vi en övning som var ny för mej, som först såg ut som att hur ska jag klara av dendär men som sen visade sej vara riktigt rolig! En omvänd burpee talar jag om, ni kan söka på youtube om ni inte vet hur den går till. Iallafall fick jag på nåt vis känslan av att vara barn och göra kullerbyttor. Som jag tidigare sagt är det ju en del yoga rörelser med i jomppan, idag gjorde vi bl.a. örnen, andras namn minns jag inte :P Dedär med yoga är tydligen min grej, när jag riktigt går in i rörelsen har ja faktist tydligen ganska bra balans och njuter riktigt av att stå och varge gång känns det somatt jag inte vill gå bort från rörelsen ennu.

Några resultat har jag ennu inte märkt av, vilket känns lite trist, nog föratt jag vet att det inte händer sådär bara men men.. Kansek jag snart börjar se resultat.. Vågen står stadigt på samma siffra som hela sommaren och energinivån har verkligen inte stigit, konditionen känner jag ingen skillnad på heller.. Suck.. Just nu vet jag nog att det är inställningen som gör mycket också, visst gör jag alla rörelser men senaste veckan har jag nog ärligt talat inte tagit ut all kraft ur kroppen i rörelserna, men när inte orken finns där så finns den inte, nog kommer den tillbax bara jag inte ger upp :)



Här sitter jag och klagar på trötthet klo.1.34 på natten, med vetskapen om att lillherrn kommer väcka mej klo.7 och sen villa ha morgongröt klo.8, tänk om imorgon skulle vara en sån dag då han sover till 10? Det finns ju faktist såna! Och DÅ känner jag mej utvilad. Nåja, dumt hube får kroppen lida! Gonatt nu kryder jag ner i snarklådan! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar