fredag 31 oktober 2014

barnrumsprojekt

Charlies rum är i full gång med att fixas och idag hittade jag ett begagnat skåp/ hylla för bara 5€ som jag trodde var vad jag sökte, tydligen var det ju inte av ikeas nån sån modell som lådorna bassar utan har en ynklig cm för små hyllor... Det var tänkt att ha böcker i dom två översta och leksakslådor i dom t nedersta facken men nu ska jag väl hitta nån slags lådor som passar. :)

Planen för skåpet var att klä det med aku ankka serietidningar och kom ikväll så långt att ena sidan blev klar.

Charlie godkände skåpet direkt! Vi tänker också spika en baksida åt skåpet vilket jag också tänkte tapetsera med aku ankkor.

Såhär fint blir det! Har limmat upp dom med tapetklister, får se om det behöver lackas ennu men varför skulle det inte kunna vara pappersyta egentligen?

3 kommentarer:

  1. Du kan ju inte torka av de om det är pappersyta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. nå de e ju de.. kanske vi endå måst lacka de :/

      Radera
  2. HM- Home har kiva lådor som dessutom kan torkas av (mjukt styvt plast) och brytas hur som helst! mindre och går garanterat in där, rymliga och stora för leksaker. Vi har denna men med annat motiv http://www.hm.com/fi/product/24592?article=24592-A

    SvaraRadera