tisdag 28 oktober 2014

personlighet

Visst är det ju detaljerna i hemmet som ger en personlighet till hemmet! Själv tycker jag ju om inredning, och när jag började tänka efter har vi många detaljer som jag tycker om, drömmen sku ju vara att få inreda ett rum i taget precis som man vill men tyvärr är man ju ingen miljonär så det blir ju lite i taget. :) Nu knäppte jag snabbt "några" bilder på favoriter men planen är att göra en del 2 bara tiden hittas.

Mycket av det här har ni nog sett men hoppas det finns nånting nytt också. :)


Tycker mycky om sånhänt lite maritimt, dehär är från vardagsrummet. 

Min ettårsbild gör vardagsrummet som hemma för mej.


Här har vi många favoriter, tavlan är absolut en kandidat om jag skulle få välja en enda inredningspryl från huset, tycker så om den! Ugglorna och rådjuret är julklappar av marcus, dom tycker jag att är så stilrena och fina. 

Famos dukar är favoriter.

Tavlan i tamburen påminner mej om att njuta av dagen och se framåt om nånting känns jobbigt.

En av skolplancherna har fått sin plats här, har inte ennu bestämt om den ska hängas upp eller om den får stå lutad men tycker den ger en varm känsla. Den lilla flodhästen bodde här redan när vi flyttade, då satt den så snällt på kakkabrunnen, nu bor den där och är en liten maskot.

Lampan i matsalens soffhörna tycker jag om, just rätt stil!

Matsalens lampetter är också mysiga med sina flammande lampor.

Överraskning?? Mina riihimäki och karhula burkar, dom ska nog ennu nångong få en paradplats i huset, vet inte varför jag är så förtjust i dom men det gamla ojämna glaset och att dom är praktiska gör väl det.

Det nyaste, charlies ettårsvägg, en ettårsbild och hans första teckning, han tycks faktist tycka om att rita, sådär jätte konsentrerat är det väl inte men han viftar nu iallafall lite med kritan och ser att det blir nånting på pappret tills han sen fortsätter vidare. :)

När det gäller inredning försöker jag hålla en minimalism, på samma gång som vi båda älskar vackra prylar så i slutendan blir det inte nån minimalism och å andra sidan är det mer hemtrevligt med lite grejer, sålänge det är utvalda grejer och inte blir ett enda kaos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar