lördag 18 oktober 2014

hot

Är det bara jag som går med en klump i magen när jag tänker på ebolan? Knappast! Är inte en sån som brukar skrämas av sånt, som svininfluensan såg jag aldrig som ett hot, men dehär, det är en så annan sak, dehär dör man faktist till frisk som sjuk, gammal som ung. Tanken att mina nära och kära skulle få det och allra värst charlie får mej att nästan spy, usch, jag kan erkänna att jag ser faktist det som ett jättestort hot. Förstår inte varför man inte bara kan isolera dom ställen som har det, ingen kommer ut ingen kommer in. Visst de låter kanske lätt men är såå dyrt sejer kanske vissa men haloo? Styrs den här världen faktist så hårt av pengar? Vad gör dom med sina pengar den dagen dom ligger där och spyr blod och det inte finns något botemedel oberoende hur många mijarder dom har på sitt konto? Eller hur skulle det vara om människor bara var så förnuftiga att dom inte reste i sånhäna tider? Tänk dej, du reser till grekland (som exempel) nää där är ju ingen ebola epidemi men tänk dej flygplatserna, där åker 100 tusentals om inte miljoner människor från alla delar av världen, kan du ha det på ditt samvete att du sen tagit med det från någon flygplats och fört sjukdomen till landet?

Usch nej, sluta res sejer jag. Har skoijat att vi ska börja hamstra konserver och grötflingor så vi kan isolera oss här hemma ifall sjukdomen kommer hit men snart känns det ju faktist int som ett skämt mer!

Tänkte lägga nån bild här men nä, dom är så äckliga att jag avstår, ni får googla själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar