fredag 31 oktober 2014

hemmamamma

Äntligen får jag vara hemmamamma igen, det jag trivs allra bäst med! Visst trivs jag på mitt jobb också men att vara hemma med den allra viktigaste är endå det allra bästa.
Dehär betyder ju alltså att marcus fått jobb, så passligt som 10 min härifrån så han tilome kan komma hem på lunch! Till en början till jul har han blivit lovad men troligen med förlägning, lite beroende på hur arbetsmängden ser ut såklart. För den nyfikna är det på ett åkeri, altså kör han strooora bilar, just nu handlar det om dumper men det skulle troligtvis bli grävmaskin snart också, vi får väl se, själv hoppas jag på att han kommer trivas där och får fortsätta. :)

Vad har vi pysslat med under min första hemmadag då, direkt efter morongröten for vi ut tills vi var genomblöta och kalla, sen in och laga lunch åt oss alla, marcus kom hem och äta och när han for tillbax gick vi ut för att sova. Nu ligger jag i soffan med cessan spinnandes i famnen, lp spelarn som spelar tomas ledin och brasan tänd, dedär lät ju idylliskt men så e de ju faktist, idylliskt, att få vara hemmamamma, lite borde jag nog städa också men det tar vi sen...

Nu skall jag iallafall njuta fult ut av slutet av året när jag får vara hemma, i januari börjar ju den riktiga vardagen med dagis och jobb och hela faderullan... Suck...

Tror lilla herr willberg också är glad att mamma är hemma igen, fast han självklart haft roligt med pappa också. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar