fredag 5 juni 2015

små små kläder och grejer

Igår fick jag äntligen tag i mej själv och gick igenom Charlies kläder som jag sparat , det var faktist mindre än jag trodde, moderskapsförpackningen proppfull men det är faktist allt, resten är sålt eller bortgett. Mäst har vi av st.68, det var en sån storlek Charlie kunde använda ganska länge, lite 56 och lite 74 är också sparat. Det är en ganska skön känsla egentligen nu när man vet vad man tycker om, vad som är bekvämt och praktist och ungefär hur mycket som behövs. Nu vill jag bara direkt veta sorten på babyn så vi kan komplettera i skåpet, redan nu började jag nästan gråta när jag såg dom små högarna med pyttekläder, snart har vi ju faktist vår lilla skrutt här!

Gick igenom på internet lite klädbutikssidor och visst finns det ju fina unisexkläder också, tycker om roliga, tuffa tryck just nu, gärna i glada färger också och just det har faktist kappahl just nu av, men självklart var st.56 slut på typ allt så blev ingenting beställt.


Det som står på min shoppinglista just nu är:

-strumpbyxor
-strumpor (tunna höga skaft som hålls på foten)
-några bodyn
-några mjuka sköna byxor
-nån enstaka pyamas hälst med dragsked som öppnas från båda hållen
-Nån tunnare typ stickatröja
-en egen speldosa (annars har vi ju alla babyleksaker)
(-om det sku råka vara en flicka nån klänning)

Sen kommer ju miniblöjor och kanske nån ny tuttflaska behövas :) Amningsskydd har jag faktist redan köpt för snart börjar nog dom behövas, blä.

Det är så mycky mindre som behövs denhär gången, skötbord, säng, täcken, filtar, bilstol, vagn, bärsele allt sånt finns ju redan men större saker som jag funderat på är:

-ett babynest
-en ordentlig babysitter med kanske lite mer funktioner

Babynestet ska iallafall inhandlas, nånting jag med charlie tyckte kändes onödigt men som jag nu ser som användbart då babyn är bra i skydd där när den är i vår säng och också kan sova på dagarna i lite i skydd.

Babysitter drömmer jag lite om en sånhär som kan göras till en vagga också, känns praktisk då den har flera användningsområden och funderar både som "leksak" och dagbädd. Försöker fundera ut allt som kan undrelätta vargadagen med en nyfödd och en int ens 2 åring. Det kommer säkert bli bra och jag har stort självförtoende över att jag kommer klara dagarna bra men självklart funderar man över vilka svårigheter som kan komma emot och försöker redan nu förbereda för att det ska gå så smidigt som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar