fredag 19 juni 2015

johanni

Då var midsommar firat, en trött och regnig sådan, har själv varit helt totalt utan drag idag, sku bra ha kunna sova hela dagen :P men lite firat blev det ju endå. Torp stången var vi och se på och där åt vi vofflor, charlie tyckt de va sååå gott och åt med kniv och gaffel, svårt sa han men ha kämpade på och skuffade bitarna duktigt med kniven upp på gaffeln. Mitt i resande av stången började det regna så när stången var uppe for vi hem, inget små grodorna runt stången för oss altså men bättre så. När vi kom hem fixade vi klart det sista till maten och så åt vi och åt lite till och så ennu lite till, det blev derkligen gott och vi blev alla minst sagt mätta.



Charlie uderhöll sej och alla andra med att kasta gräs över staketet.


Traditionell midsommarmat blev det, potatis, sillar, gubbröra, ägghalvor, sallad, grillad griskarre, bea, batong med pesto och getost, svartbröd, batong och färskostar i olika smak. Drickbart hade vi smakbyns äppelvin och ett cabernet savigon (hur det nu skrivs) alkoholfritt hade jag blandat ihop en karaff med flädersaft, russian och limesaft.

 Tyckte vi hade just passligt med sorter, jag brukar ha det felet att det blir för mycket men jag börjar lära mej, kvalite framför kvantitet eller hur det sejs?



Nu är vi nog alla ganska döda och åtminståne jag ska nog i säng, imorgon väntar en 12 timmars arbetsdag och helt ärligt vet jag inte hur jag ska överleva men det får väl visa sej imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar