fredag 5 juni 2015

shopping

Idag har vi haft en stadsdag med charlie, shoppat ätit glass och lekt i parken.

Det största av våra fynd var babynestet, eller det blev ng babys sovpöl så inte helt samma sak men ungefär, blev riktigt nöjd då den var begagned i nyskick för 20€, dom jag sett på har varit 450kr alltså där vid 50€ sådär snabbt avrundat.

Charlie förstod direkt ideen då vi sa att babyn ska tuta där, hämtade dyna och filt och sa att Charlie trött.

Lite basgrejer åt bebisen, strumpbyxor och små små strumpor. Dessutom fick babyn ettpar söta byxor men dom är i marcus bil ennu..

Åt mej själv hittade jag helt nya flip flops från loppis, race marins så dom är lite sådär marina i stilen. Sku villa ha en marinblå tröja också och sökte igenom alla butiker men hittade inget, eller int alla utan alla Charlie orkade med, en såndän som är öppen fram och lång fram och normal bak dom är så sköna på sommaren, hittade en vinröd också på loppis som jag faktist köpte men den är i tvätten så den orkar jag int ta nån bild på.

När lekmer hade rea passade jag på att beställa lite skor till sommaren åt Charlie som jag nu var och tullade in, tom och jerry lenkkarna var precis passliga och nu får hans gamla som nog är lite små ren åka ner i lådan, sandalerna köpte jag föratt han skulle ha ettpar ordentliga promenadsandaler då han nu bara har crocs men tyvärr var dom lite stora, hoppas på att dom går mot hösten men is inte skicka tillbax dom heller då dom var så billiga för att vara ettpar ordentliga lederskor ca 20€ var dom väl, går dom inte i sommar åt charlie går dom säkert åt babyn om ettpar år :)

En bok och en ratt att ha fast på vagnen åt vår vagnvägrare kom vi också hem med, om nu en ratt hjälper till det, bältet på vagnen hjälper ingenting, loss kommer han och ska gå, dedär gående e nu sen som de e lite hit och dit och vart somhälst :D

Sommarblommor köpte vi också till stora krukan då det jag sådde nog inte hinner bli till nånting, sku nog ha behöva försås, men det den gången jag hinner göra ett trägårdsinlägg.

Ikväll hade jag tänkt att vi grillar och lagar gott när charlie somnat men marcus hade andra planer så det blev franskisar, bea och sallad för mej, orkar lixom int tända grillen och grilla bara för mej själv... Vilken tur att mina hormoner just nu är av slaget "allt låter positivt", hehe :P


Igår försökte jag ta en outfit bild före vi åkte iväg på 2-års kalas med charlie, nåja, dehär var den bästa bilden :D Masun synns ju ganska bra iallafall :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar