fredag 26 juni 2015

Semesterkänsla

Ledigt veckoslut, äntligen känns det som! Det betyder en till vecka avklarad, en vecka som jag mått ganska bra faktist. Idag när jag slutade jobbet bestämde jag mej för att helt koppla bort, somom jag skulle gå på semester.
Började ledigheten med att tvätta och städa bilen tillsammans med charlie, han är nog ett sånt busfrö, så liten och förstår sej redan på att spruta på mamma med vattenslangen! Sen kom sandra på besök så passade på att städa medans hon var här, charlie trivs ju så bra med henne att han hade inte alls så stort behov av att hjälpa, förutom med dammsugningen, hans favoritsyssla just nu :p fick iallafall en hel del upprätt så det känns bra! Lite skåp och flyttande av grejer och sånt så ingen storstädning på de vise men det känns bra att lite på listan blev gjort.

Just nu ligger jag i soffan nyduschad med en höft som gått i lås så jag kommer varken upp eller åt någo annat håll, hoppas de int blir värre tills imorgon för då bär det av på utflykt till sverige, bestämde oss att åka över och bara leta reda på typ en park, en glasskiosk och lite butiker. En lugn skön dag hela familjen utan måsten. Precis vad vi behöver! Dessutom är vi hemma redan klo.18 så sen har vi ju ennu kvällen på oss att njuta här hemma.
Söndag får vi kanske grillgäster så nu ska vi komma igenom dehär veckoslutet också utan att behöva vara uttråkade :p

Föresten, visst e de skönt att sommarn äntligen börjat mer påriktigt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar