fredag 19 juni 2015

Midsommar förberedelser

Denhär veckan har jag en ynka dag ledig, nämligen midsommarafton, det var ju iallafall den bästa dagen att vara ledig på. Planerna ser ut som så att vi far till stången och tittar lite där och sen hem och äta gott, vi har marcus mamma med sambo här och syster med pojkvän kommer också så det blir en riktigt skön avslappnad midsommar, någo destomer firande sku jag nog intens orka med och det ska bli roligt att se om Charlie blir ivrig med att dansa runt stången!

Idag har det förberätts lite, vi var och handlade all mat och sen har det gjorts tårta, sill och knäckebröd. Så imorgon är det inte sen allt att göra när lite redan är förberett.

Tårtan blev en "himmelsk jordgubbstårta" som ni hittar recept på om ni googlar på namnet, receptet har cirkulerat runt på internet mycket och den lär ska vara jättegod, som vanligt kund jag ju int hålla mej till receptet och halverade mängden florsocker i fyllningen för att få den lite freschare och tror det var riktigt klokt, redan fyllningen var god som den var och skulle bra funka som en efterrätt med lite kexsmulor. Hoppas helheten också är lyckad för förväntningarna är höga!



Efter denhär veckan kan jag seja att jag kommer vara loppu slut, men har bara måndag ledig och sen ska de orkas igen hela veckan, lördag söndag är som tur ledig men, får väl bara ta en dag i taget tills det.. Kan verkligen konstatera att kroppen börjar kännas tung, känner mej svullen och illamående som jag skulle ha gått upp massor senaste veckorna fast vågen bara visar +1kg från 3 veckor tillbax,..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar