onsdag 10 juni 2015

Rådgivningsdag

Idag var det dags för rådgivning så tänkte uppdatera lite mående, ganska svårt eftersom det kastar så från dag till dag men idag har varit till skillnad från igår en såndärn superwoman dag.

Iallafall, hb har äntligen svängt och börjat stiga igen! Wuhuu! Blodtycket var lågt och bra som vanligt. Lite äggviteämnen i urinen men eftersom allt annars var bra är det inget att oroa sej för, hade det med charlie också mot slutet. Ingen svullnad och bra fosterrörelser. Bebisen hade fina hjärtljud och magen följer sin höga kurva, 31cm med raka ben mätt, hon menade att bebisen ligger väldigt lågt ner i startgroparna och visade hur mycket rum det ennu skulle finnas uppåt och visst har jag känt skillnad för med charlie hade jag riktigt svårt att sitta då det tryckte på revbenen och nu är det skopåtagande som är mer svårt. Att den ligger så lågt ner i bäckenet är endå ingen fara, när man är omföderska lär det ska vara ganska vanligt, bebisen är inte påväg ut för det.

Barnmorskan tog upp hur jag känner för att komma att ha 2 små barn hemma, om jag är orolig över hur tiden och kärleken ska räcka till eller om jag känner mej lugn. Berättade att jag funderat över hur det ska vara möjligt att komma att ha samma känslor för en till filur men att eftersom jag aldrig hade tänkt att det finns så starka känslor som man har för ett barn före charlie kom så är jag nog säker på att det finns en likadan dos som kommer sen bara vi har den lilla här. Att tiden skall räcka och vi ska orka och klara av en till liten trots att Charlie är så liten svarade jag på att jag inte oroar mej så mycket, det är ju nånting vi måste hitta lösningar på och det är klart vi kommer klara det, berättade lite om vad vi pratat här hemma t.ex. att vi kommer seja åt gästerna att först hälsa på charlie och sen låta honom visa småsyskonet och att vi köpt en storabrorspresent som han ska få av bebisen, charlie skall också själv få välja en present åt bebisen som han får ge när han kommer och hälsa på, små men säkert betydelsefulla saker för honom så han känner sej viktig. Han ska också få vara med och sköta babyn att det inte blir att man jagar iväg honom utan vi får väl bara med tålamod visa att man ska vara försiktig. Ikväll pratade vi lite om bebisen före han somnade, jag berättade att mamma och bebisen kommer vara på sjukhuset först och han får komma och hälsa på med pappa, berättade att han får köpa ett paket med åt bebisen och han konstaterade att han ska köpa en kissa (han har nu valt ett mjukisdjur som blivit dedär viktiga vid sovande och det är en liten katt som han kallar kissan så helt tydligt vill han köpa nånting fint) Han var väldigt fundersam när jag berättade och verkade lättade när jag sa att vi sen kommer hem med babysen, tror nog han förstod mycket av vad jag försökte förklara och det är väl bra att förbereda honom med att prata mycket om det så det int sen kommer helt som en övverraskning allt. Man märker ju att han bearbetar det mycket också för det är inte bara dagtid han pratar om babysar utan han pratar också i sömnen om babysar. :P

sandra hade med kameran igår när vi var till käringsund och tog massor av fina bilder på Charlie, fick nu skickat bilderna och kan inte hålla mej från att visa lite fast hon har krympt ner kavliten eller nånting för att få dom lite snabbare skickade via facebook.



Lillgubben nästan flyger fram i den sköna sanden ser det ut som :)


En son med sin val till mor :D hohho vad jag ser stor ut :D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar