tisdag 5 augusti 2014

trädgården nu

Nappade några bilder ikväll från trägården.

Blommorna vi köpte här tidigare till perennen.

I år planterade jag bara några kruksallader när dom va uppätna och bra blev det. :)

Tomaterna är lite sena som allt annat men nu ska vi ennu få tomat iår :)

sammetsrosorna lyser upp så fint :)

Får se om vi får nån squach ennu iår, dom ser nämligen ut såhär nu..

Har nog inte visat denhär hörnan av lusthuset, där växer chili, tomat, basilika och sammetsrosor.

Förra året gjorde jag ett misslyckat försök på chili men iår klarade 2 st av plantorna sej och i höst får vi nog fina chilin, om jag minns rätt borde dom nog bli röda ennu.

Basilikan är också helt enkelt en kruka köpt från matbutiken som jag bara planterat dit och låtit växa.

Herr kräfta fick komma upp i väntan på kräftskiva, där kan han bra hänga några dagar :)

Såhär har det annars sett ut ikväll.

Lyktor har vi en hel del i lusthuset men lite diskret och hänga från taket så dom märker nog knappast så många.

Älskar stenar i trädgården!


Lite från perennen.

Paparazziade lite, framför marcus ser ni en lilja som är lite konstig, när vi flyttade hit var dom helt banangula och nu är dom sådär mörka.

Marcus har putsat lite på sin "nya" cykel, en tunturi vip.

Skönhet. <3

Kryddorna är det väl lite sådär med men liv har dom nog ennu.

Så söta :)

Imorgon styr jag och charlie nosen mot geta och marcus skall hela dagen vara på post och tullhuset för att ställa i årdning och hjälpa till under björn skifs konsert, tyckte att han skulle passa bra som bakgrundsdansare men jag misstänker att dom placerar honom på nåt annat ställe ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar