fredag 8 augusti 2014

tålamod 0

Nu tog tålamodet slut och jag var tvungen att dekorera kräftskivskakan. hoppas bara den inte fuktar marsipanen tills imorgon kväll men det BORDE gå såhär eftersom jag har överst på kakan ett lager smör/florsocker/kakaoo som borde hindra fukten att tränga igenom. Nåja, här har vi resultatet. Är verkligen nöjd med utseendet.




Reseptet på hela kakan (för en gångs skull har JAG använt mej av ett helt RESEPT, det hörni är ovanligt men jag kunde hålla mej kurissa denhär gången) finns här så böt jag ju formen då bara, och dekorationen, och så lade jag i fyllningen lite vaniljakreemijauhe, ja, där for ju de med att jag följt reseptet men vill att den ska hålla ihop och lixom int rinna när man skär. Är lite sugen på att prova dekoratienen på den ursprungliga kakan på någon kaka själv, ser fint och ganska lätt ut :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar