tisdag 5 augusti 2014

Härlig ålder

Har självklart njutit av alla åldrar men just nu njuter jag lite extra, Charlie är nu i en ålder som han ennu är baby men så på tröskeln till ett barn, han lär sej varge dag nånting nytt och undersöker för tillfället mycket sin egen kropp, petar sej i örat eller naveln och blåser på handen och verkar tycka det känns roligt. Har har också blivit lite mamis, men sådär passligt inte så att han skulle gråta efter mej och inte kunna vara utan mej, om jag pysslar med annat kryper han runt och ropar Ämmäää Ämmää, marcus tycker det är lite roligt eftersom de nu int är det vackraste ordet på finska... Iallafall så kommer han krypande och ska upp och så kramar han hårt hårt och lägger huve mot min axel, så härlig känsla och denhär mamman känner sej mer älskad än någonsin just då!
Varge dag lär han sej ju nånting nytt också, en morgon kröp han själv till nattugsbordet, tog vattenflaskan åt sej och la sej på rygg och drack, jag satt och sa högt till mej själv att en sån klok son jag har, han förstår att ta sin flaska och dricka när han är törstig! Hehe.. nåja, som amma får man vara stolt, som mamma SKA man vara stolt.

Marcus skulle ta en bild på Charlie när han bara skulle pussa mej helatiden, "vadå pussa mamma? Ha ja??"

"menar du såhär?" nåå då sku han ju bara sluka min näsa...

2 kommentarer:

  1. Håller med dig att den där åldern var härligast!! får njuta nu före stormen kommer, om den blåser där förbi ;) vi trotsar så in i något nu......... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. nu kommer de väl en höststorm hit också ;) han provar no flitit våra gränser ren me va han får å int får å när han sejer nej blir han så sårad men somtur går de snabbt över :) Vet int hur många gånger ti dagen han provar att om han nu sku få klättra opp på vardasrumsborde, säker närmare 100 gåner ti dan helt utan att överdriva som man får lyfta ner honom å seja nej :D

      Radera