fredag 22 augusti 2014

fullt schema

Har börjat fundera på hösten och vintern och hur vi lägger upp allt med bådas träning m.m. Vi har börjat printa ut en kalender att ha på kyskåpsdörren och det tycker jag känns bra, då har man lite bättre koll och kan fylla i där vad vem har för program. Printade ut septembers kalender och fyllde i vad vi nu planerat härtills och det är ju proppfullt redan, hohho...


Hohho! Blir riktigt svettig bara jag ser på den... Marcus har som tur bestämt sej för 2 st. träningar i veckan, därtill blir ju matcher ennu men det är knappast klart ennu när dom är förutom att det är på veckosluten. Själv har jag bläddrat igenom medis katalog och bestämt mej för 2 st. kurser som jag tror jag kommer tycka om jättebra. Den första är en jomppa här i eckerö, har hört mycket bra om den den andra är en vattenjomppa som jag flera gånger haft lust att bara hoppa med i i simhallen, det ser så otroligt roligt och tungt ut, en vattenjomppa med popmusik som enligt beskrivningen är för den som vill utmana sej själv. På söndag börjar anmälningstiden och skall genast anmäla mej till båda så jag ryms med! :) På lördagar har charlie sin simning, eller hela familjen förståss. Då blir det 2 dagar i veckan utan träning för nån och dom behöver vi nog för att bara vara hemma! Lätkän som jag hade tänkt ta upp igen får nog bli den också, det skulle vara på söndagkvällar men prioriterar hellre en familjekväll framför en till träningskväll. Hur gör folk som vill träna mer?? "träningseperterna" sejer ju att det finns tid bara man vill men familjen kan ju inte måsta lida allt för mycket föratt en i familjen skall träna.. Nåja, kompromisser kompromisser.

Hösten är för mej som januari för många, då börjar man pånytt efter sommarens ledighet och slappande, skolorna börjar och jobben börjar och folk drar sej tillbax, blir lite hälsosammare och spenderar mer tid till vardagligheter. Egentligen skall det bli riktigt skönt med vardag igen, på samma gång som det ju nog varit skönt med sommar och att spontant komma på vad man gör under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar