fredag 8 augusti 2014

små vackra ting

Det finns domdär vissa små sakerna man tycker så mycket om, nu skall jag visa en.


Nu synns ju sammetsrosen jag plockade in idag bättre än själva saken men silvervasen på bilden är av mina favoritprylar, Ursprungligen har min pappas syster (som dog som barn) fått den i dopgåva och när jag sen flyttade till Åland fick jag den som välkommen till åland gåva av famo och fafa, alla barnbarn som gör dom så glada att dom flyttar hit får en fin present sa dom. :) Den har iallaff inte bara känslovärde som den självklart också har men den är så liten och nätt, precis passlig för att en liten vacker blomma skall passa i den. Det som gör den extra vacker är ju också att den nog inte är putsad på väldigt många år och har precis sådär passligt med spår av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar